Vajas-fokhagymás csavart briós

A barátnőmtől kaptam ezt a receptet 2 évvel ezelőtt, azóta többször is elkészítettem, de még mindig nem elégszer! 😊 Nagyon szeretjük, pillanatok alatt elfogy, és olyan kellemes illat lengi be az egész konyhát sütés közben. Leginkább ősszel és télen szoktam készíteni, mert az illata és íze is őszies, télies ízvilágú. Persze előfordult már, hogy nyár közepén is megsütöttem, mert megkívántuk. Enyhén ropogós a teteje, belül pedig puha és omlós! Imádom! Magában is nagyon finom, tehát tökéletes tízóraira csomagolva - egy bögre tej kíséretében viszont szuper reggeli (vagy akár vacsora).

A recept - mint látjátok a dátumozást - 2011-ben került fel a blogra, de tényleg viszonylag gyakran megsütöm a családomnak (és persze magamnak :), ezért 2019. februárjában készítettem róla új, valamivel szebb képeket. Viszont a recept végén meghagyom a régi képet is emlékként. Jó nézni/látni a régi képeket is, hogy kezdő blogger korom óta kicsit fejlődtem a fotózás terén. 😉




 

 
Hozzávalók a tésztához:
kb. 20 darabhoz
 3 dl langyos tej
 14 dkg vaj
 2 tojássárgája 
(a fehérjéket félre tesszük a hűtőbe, mert kell a tetejére a kenéshez)
 60 dkg finomliszt átszitálva
 2,5 dkg friss élesztő
2 csapott teáskanál só
 egy csipet kristálycukor

A töltelékhez:
 10 dkg szoba-hőmérsékletű vaj
 5-6 gerezd fokhagyma 
(de ez ízlésfüggő, viszont szerintem kell bele 5-6 gerezd, ha jól érezni szeretnénk)
 ízlés szerint só, őrölt bors


A süteményes könyvem megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:



Elkészítés:
  1. A langyos tejben elkeverjük a pici cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és felfuttatjuk (kb. 10 perc).
  2. Az átszitált lisztet összekeverjük a sóval, elmorzsoljuk a vajjal, hozzáadjuk a tojássárgákat, végül a felfuttatott élesztővel bedagasztjuk a tésztát. Jó lágy, de nem ragacsos tésztát kell kapnunk! (pici liszt vagy pici vaj hozzáadásával korrigáljuk, ha nem megfelelő a tészta állaga) Letakarva duplájára kelesztjük.
  3. A töltelékhez a vajat a megtisztított, zúzott foghagymával összekeverjük, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk.
  4. A megkelt tésztát nagy téglalap alakúra nyújtjuk (kb. 4-5 mm vastagra). A téglalap felét megkenjük egyenletesen a fokhagymás vajjal, majd ráborítjuk a tészta másik felét, melyet nem kentünk meg. Felcsíkozzuk kb. 1,5 cm vastag csíkokra. Minden csíkot megcsavarunk néhányszor, majd ezt a csavaros hosszú csíkot laza görcsbe kötjük.
  5. Sütőpapíros vagy vajazott/lisztezett tepsire sorakoztatjuk a csavart briósokat. A tetejüket lekenjük az enyhén felvert tojásfehérjével és előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 14-15 percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!)
Tipp: Én most úgy készítettem, hogy a liszt egy kis részét teljes kiőrlésű liszttel helyettesítettem, tehát 50 dkg finomliszttel és 10 dkg teljes kiőrlésű liszttel készítettem. Így is finom, puha és omlós!


Munkafázisok



Jó étvágyat!

Emlék - régi fotó: 2011. 

Megjegyzések

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban