Őzgerinces csoda - sütés nélkül

Picit régebben készítettem ezt a sütés nélküli desszertet - majdnem elfelejtettem feltenni a blogra. Pedig mindenképp itt a helye, mert nagyon-nagyon finom, ráadásul gyorsan össze lehet állítani. Milánnak különösen ízlett, ezért húsvétra is tervezem elkészíteni (többek között ezt is). A recept egyébként Iluskától származik.
Az elmúlt hetekben/hónapokban kicsit rá vagyok "kattanva" a kókuszos süteményekre. Eleinte azért készítettem ilyesmit, mert karácsony után sok kókuszreszelékem maradt. De mivel szeretem a kókusz ízét, leragadtam ennél az ízvilágnál. Fog még jönni néhány, Anyukám régi receptjei közül is. Most viszont ajánlom Nektek ezt az őzgerinces csodát akár hétvégi desszertnek, vagy vendégváró finomságnak, és mivel rendkívül dekoratív, ünnepi asztalon is megállja a helyét.






Hozzávalók a kókuszos réteghez: 
1 őzgerincformához
 5 dl tej
 5 csapott evőkanál kristálycukor
 1 csomag vaníliás cukor
 3 púpos evőkanál sima liszt
 20 dkg kókuszreszelék

A kakaós réteghez:
 20 dkg darált háztartási keksz
 10 dkg apró darabokra tördelt háztartási keksz
 1,3 dl tej
 10 dkg porcukor
 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
 15 dkg vaj (esetleg margarin)
 1 evőkanál rum (vagy rumaroma, ha gyerekek is esznek belőle)
 1-2 evőkanál sárgabaracklekvár (attól függően, hogy ne legyen száraz ez a kakaós massza, de túl lágy se)


A pöttyös kézműves kerámia több színben is megtalálható a webáruházban az alábbi  linken: 

  



Elkészítés:
1. A kókuszos réteghez a tejet a kristálycukorral és a liszttel simára/csomómentesre keverjük, majd közepesen sűrűre főzzük, levesszük a tűzről és belekeverjük a vanília cukrot és a kókuszreszeléket. Az őzgerincformát kibéleljük fóliával és ha hűlt egy picit a kókuszos krém, beleegyengetjük a formába majdnem a 3/4-ét úgy, hogy az oldalára is kerüljön krém (nyomkodhatjuk az ujjunkkal is).
2. A vajat megolvasztjuk, hozzáadjuk a tejet, porcukrot és a kakaóport - simára keverjük, majd összemelegítjük. Nem kell forralni, csak forróra melegíteni! Beleöntjük a rumot/rumaromát, és hozzáadjuk a darált és a darabolt kekszhez + a lekvárt is, és összekeverjük. Ezt a kakaós réteget belenyomkodjuk egyenletesen a formába a kókuszos rétegre. Végül rátesszük a tetejére a maradék kókuszos krémet is. Letakarjuk fóliával és 1 éjszakára a hűtőbe tesszük (dermedni, valamint hogy puhuljon benne a darabos keksz).
3. Másnap egy tálcára kiborítjuk, levesszük róla a fóliát, és a gerincek mentén szeletelve tálaljuk.

 Iluska receptje alapján
Jó étvágyat!


Nézzétek, milyen gyönyörűen virágzik
a babarózsafám...

  

Megjegyzések

  1. Nagyon finom lehet és eddig még ezzel a variációval nem találkoztam. Sok kekszes őzgerinces receptet láttam és kipróbáltam de ez tuti nyerő számomra is mert szeretem a kókuszos sütiket! Most jól bezavartál nekem ezzel mert szerettem volna valami sütés nélkülit csinálni már ki is választottam de ahogy ezt nézem lehet hogy ünnepekre "premier" lesz? Csodás a kis fád!

    VálaszTörlés
  2. A kókusz nálam is jöhet minden mennyiségben. Nagyon mutatós lett és gondolom finom is. Dobhatnál 1-2 szeletkét :)

    VálaszTörlés
  3. Személyemben egy másik kókusz rajongót tisztelhetsz, úgyhogy nagyon bejön ez a sütid! A bazsarózsa az egyik kedvenc virágom, imádom, hogy olyan habosan romantikus ;)

    VálaszTörlés
  4. Imádom a babarózsát, régen a mamám kertjében volt. A süti is pazar! A boltot majd én is meglesem!

    VálaszTörlés
  5. Ezt én is megpróbálom.

    VálaszTörlés
  6. Szeretem én is a kókuszt, de Anyukám nincs oda érte. Ennek ellenére lehet én is elkészítem Húsvétra.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép lett, mutatós süti, és milyen finom lehet :-) Gyönyörű képeket készítettél róla!
    A babarózsád is gyönyörű! Ilyenkor sajnálom, hogy nincs kertünk .....

    VálaszTörlés
  8. Csodálatos a babarózsád - látom, a méhecskék is megtalálták. Ezt a sütit már én is nézegetem egy ideje, de most lökést adtál: a Húsvét igazán jó alkalom lesz egy próbára !

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jó lehet én is csinálok

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jó ez az édesség, már jár az agyam, mikor készíthetem el....

    VálaszTörlés
  11. Gabi! A kókuszos krémbe nem kell valami még, amitől össze áll a massza!Gondolok itt zselére, a leírtak alapján megoldódik a sűrűssége és a borítása?? Kérlek válaszolj, mert a húsvéti süti egyike lesz nálunk és ,, premier,,! Üdv.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem így is összeállt a massza és simán ki tudtam borítani a formából, hiszen folpack volt alatta. Nem akartam nagyon keményre a süteményt (mi inkább enyhén lágyabbra szeretjük, ami nem száraz). De ha Te keményebbre szeretnéd a kókuszos réteget, akkor először kevés tejben keverj el 2 teáskanál étkezési zselatint, majd hozzáadod a többi tejhez és úgy készítsd tovább a leírtak szerint.
      Jó készülődést az ünnepekre! Szép Húsvétot!
      Üdv.:
      Gabriella (Gabi)

      Törlés
  12. Csodás a blogod, a virág is. Sajna a mienkét elvitte a monilia a meggyfával együtt. Ebből a sütiből (már többször készítettem) dupla adag kell, annyira finoom. Köszönüöm. Jó készülődést!!! Most a tejfölös sütés nélküli a menő, sok-sok krémmel, egy-egy réteg a keksz, a többi krém! Isteni!!!!!!!!!!! S 20 cm magas! Kár, hogy képet nem tudok róla feltenni!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örülök, hogy tetszik a blogom, a virágok... és annak is örülök, hogy ennyire ízlik ez a süti. Szívesen a receptet. :)
      További kellemes nézelődést kívánok a blogon, és jó sütést-főzést!
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  13. Megcsináltam, pihenget a hűtőben holnapig. Nekem több tej kellett a kekszes masszába mert száraz lett volna de végül is egy jó kis szaftos massza lett belőle. Kíváncsian várom az eredményt, nagyon köszönöm a receptet !!! Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok mindenkinek !

    VálaszTörlés
  14. Szia !
    Megcsináltam és nem csalódtam: nagyon finom lett ! Még sokszor fogok vele sikereket aratni :-D !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örülök, hogy ízlett! Köszi, hogy írtál.

      Törlés
  15. Kedvencünk lett ez a süti :), köszönjük a receptet!

    VálaszTörlés
  16. elkészítettem és nagyon finom.köszönet érte

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lujza, nagyon szívesen. Örülök, hogy ízlett.

      Törlés
  17. Hú, milyen sokan írtatok, nagyon örülök, és köszönöm. :)
    Örömmel olvasom, hogy azóta többen is elkészítettétek és ízlik mindenkinek.

    VálaszTörlés
  18. nagyon isteni lett, és gyorsan készen van. Mindenki csodájára járt, hogy még ilyet nem látott, és mutatós nagyon. És nagy meglepetés volt, hogy olyan embernek is ízlett, aki a kókuszos dolgokat nem szereti, 3 szeletet evett meg egy ültő helyében :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva nagyon örülök, hogy ilyen sikert arattál vele. Köszönöm, hogy megírtad.

      Törlés
  19. nagyon fini lehet

    VálaszTörlés
  20. én is megcsináltam pasi létemre és hatalmas sikere volt!! Köszönöm a receptet

    VálaszTörlés
  21. Szép és mutatós,de én nem szeretem a kókuszt,így tejbegrízzel készítettem,a többi az ugyan az,nagyon finom lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó ötlet. Nyugodtan lehet variálni a receptet a saját, illetve a család ízlésére. :)

      Törlés
  22. Sziasztok! Kipróbáltam,egyszerű az elkészitése és nagyon finom. A gyerekek pedig imádták.
    A Réteges sajtos-vajas kifli - dagasztás nélkül receptet is kipróbáltam az isteni lett.
    Nagyon tetszenek a receptjeid, számomra nagy segítség hogy képekkel van illusztrálva igy láttom magam előtt a folyamatot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabriella!
      Örülök, hogy ennyire szereted a receptjeimet, köszönöm, hogy írtál.
      További kellemes időtöltést kívánok Neked itt nálam és jó sütögetést! :)
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban