Gyümölcsös őzgerinc - sütés nélkül

Bár én kevésbé szeretem a sütés nélküli süteményeket, de azért vannak nagy kedvenceim, mint például ez a gyümölcsös őzgerinc. A krém annyira könnyű, nem tömény, nem émelyítő és nagyon jól kiegészíti a körbeölelő kakaós-kekszes-csokis réteg. Nagyon finom!! Banán helyett lehet más gyümölccsel is készíteni - a nyári hónapokban például málnával, szederrel, eperrel. 

A férjem hétvégére krémes-habos süteményt kívánt, de az elmúlt napokban annyit sütöttem... most nem volt kedvem megint sütni, ezért tegnap gyorsan elkészítettem ezt az egyszerű desszertet, hogy hétvégén legyen mit nassolni. Még csak a hétvége fele telt el, de mi ezt a finomságot már el is tüntettük. 😊





Hozzávalók a tésztaréteghez:  
egy őzgerincformához
 25 dkg darált háztartási keksz
 kb. 10 dkg puha vaj (szoba-hőmérsékletű)
 5 dkg porcukor
 2 csapott evőkanál kakaópor
 2 evőkanál rum (esetleg rumaroma)
 néhány evőkanál tej (csak annyi, hogy jól összeálljon a tészta, de ne legyen ragacsos)

 kb. 16 darab négyzet alakú háztartási keksz

A krémhez:
 2 dl habtejszín
 1 csomag habfixáló
 1 csomag vaníliás pudingpor
 3 evőkanál cukor (vagy ízlés szerint)
 4 dl tej
 2-3 banán (vagy kb. 30 dkg más gyümölcs: málna, szeder, eper, meggy...)

 A tetejére:
 10 dkg étcsokoládé
 1 evőkanál olaj


MÁR  K É T  S Ü T E M É N Y E S  K Ö N Y V E M  IS MEGJELENT!

Megvásárolhatók a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:


 

Elkészítés:
  1. A darált kekszet összegyúrjuk a többi hozzávalóval (kivéve a négyzet alakú kekszeket). Utoljára adjuk hozzá a tejet, mert abból csak annyi kell, hogy jól összeálljon a massza, de ne legyen ragacsos.
  2. Az őzgerincformát fóliával kibéleljük úgy, hogy a fólia kilógjon mindenhol, majd a kekszes masszával egyenletesen körbetapasztjuk az őzgerinc oldalát - félretesszük.
  3. A krémhez a pudingport, a cukrot pici  tejjel simára keverjük, majd hozzáadjuk a többi tejet is és elkészítjük a pudingot jó sűrűre. A mosogatótálcába hideg vizet engedünk és kevergetve kihűtjük a pudingot (így nem bőrösödik be a puding és pillanatok alatt kihűl). 
  4. A tejszínhabot felverjük a habfixálóval és a kihűlt pudinghoz keverjük óvatosan.
  5. Elővesszük az őzgerincformát, melybe előzőleg belenyomkodtuk a kekszréteget, és félig megtöltjük a krémmel, ráhelyezzük a banánokat, befedjük a maradék krémmel. A krém tetején sorba kirakjuk a négyzet alakú háztartási kekszeket, majd a kilógó fóliával becsomagoljuk a formát és hűtőbe tesszük 3-4 órára (de legjobb 1 egész éjszakára), hogy kellően átpuhuljon a kekszréteg, ne legyen száraz/morzsalékos, így nagyon jól összeáll a desszert.
  6. Másnap óvatosan kiborítjuk egy tálcára. Gőz fölött megolvasztjuk a csokoládét, elkeverjük benne az olajat és bevonjuk vele az őzgerinc desszertet. 40-50 percre betesszük a hűtőbe, hogy a csokoládé megdermedjen.
  7.  Forró vízbe mártott/megtörölt késsel óvatosan felszeleteljük és tálaljuk. 

Tipp: 
Én nem szoktam a krémbe tenni zselatinport és így is jól megdermed a krém, szépen lehet szeletelni, de ha biztosra szeretnétek menni, lehet a krémhez keverni zselatint, ezáltal tuti, hogy nem lesz "folyós" a krém.


Munkafolyamat





Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Szépséges sütike szépséges tányéron... nekem kicsit túl krémes volna, de a banán... na a banán az nálam is favorit... Kienném belőle a banánt és a kekszes-csokis burkolatot is lerágnám, ugye így is legális a fogyasztása? :) Puszik, B.csek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia B.csek!
      Tudom, tudom, Te nem szereted a krémes sütiket... De ez a krém olyan könnyű és kellemes, nem túl édes és nem émelygős, szerintem úgy, ahogy van, megennéd. :)
      Puszillak én is, G.csek :))

      Törlés
  2. Nagyon guszta lett! Finom lehet a nagy melegben, és még a sütőt sem kell bekapcsolni :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin. Amióta az egyik sütis könyvemben megtaláltam, ez lett az egyik kedvencem - pedig én általában nem nagyon szeretem a sütés nélküli desszerteket, de néha nagyon jól jönnek az ilyen receptek. :)

      Törlés
    2. Én most fogom megcsinálni biztos nagy sikere lesz😊

      Törlés
  3. Ez IS nagyon guszta - mivel imádom a hasonló sütiket, tuti hogy hamarosan ezt is kipróbálom ! Ha egyszer végre foglalkozom a saját blogommal is, akkor majd bizonyítékként teszek fel képet ! :-D

    VálaszTörlés
  4. Krémes, habos, gyümölcsös. Igazi nyári csodadesszert. Nagyon kívánatos!

    VálaszTörlés
  5. Ezzel már lehet dicsekedni is.

    VálaszTörlés
  6. Ez aztán a fincsi sütemény! Tetszetős recept! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban nagyon finom, örülök, hogy Neked is tetszik. :)

      Törlés
    2. Én is megcsináltam és nagy sikert aratott :) az enyémnek a közepében eper volt :) köszi a tippet :)

      Törlés
    3. Nagyon szívesen, örülök, hogy elkészítetted és ízlett. :) Én pedig köszönöm, hogy megírtad.

      Törlés
  7. Nagyon látványos - és bizonyára finom is! Mikor, hol lehet megkóstolni? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Csak a családom részére szoktam sütögetni... persze szívesen megkínálnék én mindenkit.

      Törlés
    2. A sajat konyhadban minden bizonnyal megkostolhatod

      Törlés
  8. A pudingot nem lehet kihagyni belőle? Ha csak tejszínhabot verek fel cukorral, és habfixálót teszek bele, úgy is eléggé megszilárdul, hogy vágni lehessen?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nem... Esetleg zselatinnal, vagy mascarponéval lehet még megkötni.

      Törlés
    2. De kilehet èn tejszint szoktam felverni bele keverek egy doboz epres joghurtot nagyon finom

      Törlés
    3. Szerintem tejszínhabbal + habfixálóval is lehet, mert a jelenlegi krém sem szilárd annyira. Bár az is igaz, hogy szerintem így a legfinomabb. Ha csak tejszínhabbal készül, úgy egészen más a jellege...

      Törlés
    4. En is szoktam kesziteni ilyen gyumolcsos csodakat. Van mikor a pudingot turoval helyettesitem (mascarpone) Barmilyen gyumolccsel
      keszitheto. Bevonni is lehet tejszinhabbal is. Remek ahol gyerekek vannak ok is besegithetnek.

      Törlés
  9. Szuper! Minek sütni, ha anélkül is elkészíthetjük:)
    Láttam a fészen is, nagyon tetszik!:)

    VálaszTörlés
  10. Nagy melegek ígérkeznek, így sütés nélküli édességek gyűjtésében kezdtem. :D Ezt is felveszem a listámra, bár én a banánt lecserélem valami másra, mert nem szeretem. Amúgy nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, örülök, hogy tetszik. Persze, nyugodtan készítsd más gyümölccsel. Bár a könyvben banánt vagy epret írtak hozzá, de én málnával és szederrel is el tudom képzelni.

      Törlés
  11. Nekem vmiért a krém kicsit híg lett!
    Kettő fajtát csináltam,egy banánosat és egy cseresznyéset.....a cseresznyés kicsit híg lett!
    Egyébkènt isteni!

    VálaszTörlés
  12. Jól néz ki ,biztosan finom is.A puding akkor sem bőrösödik meg ha magára hagyjuk csak cukorral kell meghinteni .

    VálaszTörlés
  13. Nagyon finom lett!!!! A család kedvenc sütije lesz a nyáron,mivel variálható a gyümölcs. Köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  14. Szia! Mint Te is írtad, én sem nagyon szeretem az ilyen sütiket, csak amiket "sütni kell!!
    De amikor ezt megláttam. rögtön megtetszett!
    Ma el is készítettem vettem hozzá banánt is de inkább meggyet tettem a közepébe:)
    A hűtöben pihen még:)

    VálaszTörlés
  15. Nagyon guszta ez is Gagbeszka! A képek is csodásak lettek, mint ahogy megszoktam...

    VálaszTörlés
  16. Én szeretem a sütés nélküli édességeket, készíteni is, enni is. A krémeseket is, főleg ha nem túl édesek. Ez pedig minden feltételnek megfelel:-) Ráadásként még mutatós is... nem is kicsit!

    VálaszTörlés
  17. Megcsináltam csak a krém folyós lett.. egyébként nagyon finom... Legközelebb zselatint teszek bele :)

    VálaszTörlés
  18. Hú, mennyien írtatok, köszönöm. :)
    Nekem nem lett folyós a krém, pont megfelelő az állaga. De ha valaki "keményebben" szereti a krémet, nyugodtan tegyen bele zselatint.

    VálaszTörlés
  19. Megcsináltam. Nagyon finom lett. Én nem darát kekszet tettem bele, mert volt kakaòs piskóta tésztám ami kimaradt,így ezt morzsoltam össze. A rummal sem spóroltam,na isteni finom lett. Gabriella szeretem elkészíteni a receptjeidet, mert ezek mindig sikerülnek. Köszönöm:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel olvasom Erzsébet. Nagyon szívesen a recepteket. :)

      Törlés
  20. Nagyon jól nèz ki ! De a kèpek alapján mintha az èn formám kisebb lenne, milyen hosszú formában kèszítetted??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Panna!
      Szerintem nem kisebb a formád, a képek közeli felvételek, emiatt látod nagyobbnak az én formámat. Az én formám 32-33 cm hosszú, 10 cm széles és 5 cm mély.

      Törlés
    2. Köszönöm a választ ! :)

      Törlés
  21. elkészítettem néhány hete, és nagy sikerem volt vele, a vendégeim el voltak ájulva ettől a sütitől, na persze mi is :-)

    VálaszTörlés
  22. Kedves Gabriella!
    Már egy ideje szemezgetek és gyűjtögetek az oldaladról, nagyon szép igényes oldalt hoztál össze, gratuláció érte! Minden receptnél érzem a "csontjaimban", hogy isteni, de mivel a nyaraláson, sikerült 2 kg-ot felszednem (pedig már egy éve tartottam a leadott -15 kg-ot), így félve kezdtem bele a receptek megvalósításában, le akartam faragni előtte a kis hamist :) De most alkalom adódott, és ezzel kezdtem a receptek kipróbálását, és hát valóban isteni. Aki csak kóstolta, mindenki kérte a receptet, hízni nem volt alkalmam tőle, mert nekem csak egy szelet jutott, a férjem és a lányom felfalták az itthon maradt részt...így egy napig tartott az egész és este a férjem célozgatott, hogy csinálhatnék még most így este egyet :)
    Szóval köszönet érte! :)
    Holnapra a mezítlábas túróst tervezem következő finomságnak :)

    Üdv: Tory

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tory!
      Boldogan olvastam a soraidat... köszönöm, hogy írtál. Nagyon örülök, hogy ennyire tetszik neked a blogom és a receptek. Örülök, hogy ilyen nagy sikere volt a gyümölcsös őzgerincnek. :)
      További kellemes nézelődést kívánok neked a blogon, és jó sütést-főzést!
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
  23. Köszönöm a receptet nagyon egyszerű elkészíteni és nagyon finom is! Hamar elfogyott :) annyit csaltam hogy eper pudingot és eper gyümölcsöt használtam! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy megtetszett a recept és ízlett az elkészített finomság. :) Az eper szuper ötlet.

      Törlés
  24. Szia!Igy ősszel is finom ez a süti.:-)Elkészitettem,viszont nekem is folyosabb lett a krémem.Lehet,hogy ha tovább főzöm a pudingot...vagy hagyom jobban kihülni...nem lesz annyira hig?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Brigitta!
      Örömmel olvasom, hogy ősszel is kedvenc - szerintem a banán miatt télen nyugodtan el lehet készíteni, mert néha télen is jól jön egy ilyen egyszerű desszert, amit nem kell sütni. :)
      Igen, szerintem készítsd jó sűrűre a pudingot és teljesen hűljön ki!
      További kellemes nézelődést kívánok Neked a blogon, és jó konyhatündérkedést! :)
      Üdv.: Gabriella

      Törlés
  25. Most készítettem el,majd holnap írom a véleményt!

    VálaszTörlés
  26. Szia! nagyon guszta desszert és biztos nagyon finom is. Vajon meg lehet csinálni úgy is hogy a négyzet alakú keksz helyett baba piskótát használunk?
    Üdv: Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ani!
      Nem tudom, hogy azóta kipróbálta-e már babapiskótával?? Kicsit későn értem ide a válasszal, elnézést...
      Bár lehet, jobb a keksszel, mert az szerintem könnyebben megpuhul...
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  27. Szia! Nagyon finom a deszert a család kedvence! Nagyon szépen köszönöm a receptet!
    Üdv: Tamás

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Tamás!
      Szívesen a receptet, örömmel olvasom, hogy a Te családod is imádja. (Az enyém is. ;)
      Köszönöm, hogy megírtad...
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  28. Szia! Én is kipróbáltam, csak nem őzgerincben hanem kuglóf formában, remélem így is jó lesz :) drukkolj :D Köszönöm a receptet!!Üdv Panni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen Panni és drukkoltam. Remélem, jól sikerült és ízlett?? Nekem nagyon nagy kedvencem.! :)

      Törlés
  29. Nekem ez lett a karácsonyi sütim,épp pihen a hűtőben.Kaptam két zacskó puszedlit,de magába nem szeretem,így keksz helyett azt reszeltem le.Kicsit plötyi lett,de remélem lehet majd szeletelni,mert az alkatrészek nagyon finomak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Melinda szerintem jobb lett volna, ha a puszedli helyett darált keksszel készíted. Ha a pudingot jó keményre főzöd, valamint jó minőségű tejszínhabot használsz, melyet jó keményre és tartósra fel lehet verni, akkor nem szabadna annyira plötyinek lennie. Na jó, ez a süti lágy, de ha egész éjszaka dermed a hűtőben, akkor nem plötyi és szép szépen fel lehet szeletelni.
      De ha azt szeretnéd, hogy tutira megmaradjon a tartása, tegyél a krémbe zselatinport. Én ugyan nem szoktam használni hozzá, mert nekem így is jó az állaga és tudom szeletelni, mint ahogy a fotón is látod, de nyugodtan lehet zselatinport használni hozzá és akkor egész biztos, hogy nem esik szét.

      Törlés
  30. Isteni sütemény!!!! Nagyon szeretjük, könnyű elkészíteni !!!! Köszönöm ezt is Gabi !! :)

    VálaszTörlés
  31. Én is megcsináltam hétvégén, de a krém nekem is folyós lett, muszáj lesz bele legközelebb habfixálót tenni. Ettől függetlenül nagyon finom lett, nagy sikere volt, holnap megint csinálnom kell, mert van akinek nem jutott belőle. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Bianka!
      Nagyon örülök, hogy ízlett, köszönöm, hogy írtál.
      A habfixáló mindenképp kell a krémbe, azt én mindig szoktam beletenni!! Anélkül tényleg nagyon lágy vagy folyós lesz... Viszont én eddig nem tettem bele pluszba zselatint, ezért említettem meg a recept végén tippként, hogy ha biztosra akarunk menni, lehet beletenni zselatint is, azzal együtt egész biztos, hogy még jobban sikerül és nem lesz folyós a krém.

      Törlés
  32. Imádjuk! Nagy családi kedvenc lett!
    Bár bevallom, én sem szeretem a darált kekszes dolgokat, ezért egy ideje vékony kakaós piskótát sütök hozzá és azt nyomom a formába, de a krém úgy szuper ahogy van, sose volt vele gondom!
    Zsuzska

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsuzska!
      Nagyon örülök, hogy Neked is ennyire ízlik - köszönöm, hogy megírtad.
      További jó sütögetést kívánok!
      Üdv.: Gabriella

      Törlés
  33. Elkészítettem, nagyon jó lett 😊

    VálaszTörlés
  34. Ez egy igazán nagyon finom süti, nálunk dupla adag kell annyira szeretik :)

    VálaszTörlés
  35. Bocsánat elfelejtettem aláírni : polly :)

    VálaszTörlés
  36. Én megláttam a képeket megkívántam most hétvégén megcsinálok . Köszönöm a recept .

    VálaszTörlés
  37. Ma mecsináltam de nekem sok lett a krém a formához nem tudom miért de amugy nagyon gusztusos remélem egybe marad holnap ha kiburitom.köszönöm receptet.Marcsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy egy kicsit kisebb a formád - nem hosszúságra, hanem mélységre értem, mert nekem is két őzgerincformám van, az egyik picikét mélyebb, mint a másik, de a hosszúságuk egyforma.

      Törlés
  38. Sziasztok 😊 Érdekelne,hogy ki hogyan csinálná meg a tésztáját "sütősre",tehát nem darált keksz alappal 🤔 köszi 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Süss egy nagyon vékony kakaós piskótát!

      Törlés
  39. Elkészítettem, nagyon szép lett, a recept tökéletes ahogy le van írva, nem módosítottam rajta semmit. Nem túl édes, nem túl krémes (mert azt nem szeretem). Bár nekem sem kedvencem a sütés nélküli desszert, a családnak mégis nagyon ízlett. :) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  40. Gabika! Beleszerettem ebbe az apró pöttyös kék tányérba, amelyen sütit tálaltad. Nálad lehet kapni? A sütit természetesen elmentettem, mert nagyon guszta, és hamarosan elkészítem.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban