Réteges sajtos-vajas kifli - dagasztás nélkül

Nézzétek, milyen szép kifliket sütöttem! Egyszerűen és elég gyorsan elkészíthető, mert nem kell dagasztani, csak összegyúrni. Kívül ropogós, belül puha, sajtos, réteges tésztával... nagyon finom! Ugye elhiszitek nekem? 😊

Kedvenceim közé tartoznak a rétegesen elkészített tészták, gyakran szoktam alkalmazni ezt az elkészítési formát, mert nagyon praktikus - leegyszerűsítik a munkát. ...hogy említsek egyet a blogomon szereplők közül: a sajtos leveles rudat imádom, azt is hasonlóan készítem. Rengetegen kipróbáltátok már, és jeleztétek, hogy nektek is nagy kedvenc lett!

MÁR  K É T  S Ü T E M É N Y E S  K Ö N Y V E M  IS MEGJELENT!

Megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:



Hozzávalók:
kb. 14 közepes kiflihez
50 dkg finom liszt átszitálva
10 dkg szoba-hőmérsékletű vaj
3 dkg friss élesztő
1 tojássárgája
1,5 dl langyos tej
1 kávéskanál kristálycukor
2 teáskanál só (vagy ízlés szerint)
140 g-os tejföl (nem biztos, hogy kell az egész)

A töltelékhez:
10 dkg szoba-hőmérsékletű vaj
10 dkg reszelt trappista sajt

 A tetejére:
1 tojássárgája
1 evőkanál tej
4-5 dkg reszelt trappista sajt





Elkészítés:
  1. Az átszitált lisztet összekeverjük a sóval. A langyos tejben a cukorral összekeverjük az élesztőt (nem kell felfuttatni, csak jól megáztatni a tejben az élesztőt). A lisztben elmorzsoljuk a vajat, hozzáadjuk a tojássárgáját, majd az élesztővel összekevert tejet, végül annyi tejfölt, hogy egy közepesen lágy, de ne ragacsos tésztát kapjunk. Összegyúrjuk - nem kell dagasztani. (Nem biztos, hogy kell hozzá az összes tejföl, ezért ezt adjuk hozzá utoljára kis adagokban.)
  2. A tésztát nem kell keleszteni, rögtön kinyújtjuk téglalap alakúra kb. 7 mm vastagra, majd egyenletesen megkenjük vajjal, megszórjuk a reszelt sajttal és feltekerjük, mint a piskóta tekercset. (Én nem a hosszabb, hanem a szélesebb oldalánál tekertem fel, így több a réteg.) Konyharuhával letakarjuk, hogy ne száradjon ki és pihentetjük 25-30 percig. 
  3. Ezután kettévágjuk középen (két egyforma részre). Enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk az egyiket téglalap alakúra (nem baj, ha a szélénél picit kifolyik a töltelék nyújtás közben, csak lisztezzünk alá egy kicsit, hogy ne ragadjon le és nyújtjuk tovább). Kb. 30x40 cm-es téglalapra nyújtsuk ki, hogy olyan 4-5 mm vastag legyen. Majd szeleteljük fel a téglalapot 7 egyforma háromszögre. Feltekerjük mindegyiket és kifli alakúra formázzuk. 
  4. A másik tésztával is ugyanígy járjunk el (kinyújtjuk, háromszögekre vágjuk, feltekerjük, kiflivé formázzuk), tehát így összesen 14 kiflink lesz.
  5. A kifliket sütőpapíros tepsire helyezzük, tetejét lekenjük a tejjel elkevert tojássárgával, meghintjük reszelt sajttal, és előmelegített légkeveréses 180 fokos sütőben kb. 16-18 perc alatt megsütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet, és természetesen hagyományos sütőben is süthető.)


Fázisfotó a munkafolyamatokról




A recept Anyukám régi, besárgult süteményes könyvéből van,
bár én picit kibővítettem és változtattam rajta.
Egyébként édesen is lehet készíteni, tetszés szerinti édes töltelékkel.

   

Jó étvágyat! 

Kövessétek Instagram oldalamat is, ahol sok képet és kis videót osztok meg a receptek mellett a mindennapjainkról, mindennapi sütés-főzésemről.
Kövessétek Facebook oldalamat is, ahol sok receptet osztok meg!

Megjegyzések

  1. Teljes kiörlésű lisztből szeretném elkészíteni. Szerinted lehet hekyettesíteni a sima lisztet egy az egyben?
    Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Eszter!
      Sajnos erre nem tudok válaszolni, mert nem próbáltam még úgy, hogy az egész finom lisztet helyettesítettem volna teljes kiőrlésűvel...

      Törlés
    2. Tejes kiörlésű lisztből nem lehet elkészíteni.Csak akkor lesz jó ha a liszt menyiségét nézve kétharmad sima liszt "BL 55 EGY HARMAD TELJES KIÖRLÉSŰT használsz.Én már több mindent készítettem így.
      Ha csak a teljes kiörlésű lisztet használjátok nagyon tömör lesz, olyan mintha fűrészport ennél.
      ha van kedved így próbáld meg.
      A boltokban vásárolható termékek sem készülnek 100%-ban teljes kiöürlésű lisztből.
      Én ki próbáltam Tk lisztből ehetetlen. Barati Imréné

      Törlés
    3. Csakhogy aki IR-es, vagy épp már cukorbeteg, annak muszáj teljes kiőrlésű lisztekből sütnie... ezesetben pedig minimum 70%-ban kell teljes kiőrlésűnek lennie, a maradék 30% lehet fehér. Egy több ezer fős csoport sok-sok tagja pedig bizonyította már, hogy tökéletes kiflik süthetőek TK lisztből is! Szóval csak bátran! ;)

      Törlés
    4. Mivel nálunk is van cukorbeteg a családban, én mindent/ galuska, palacsinta, pogácsa , piskóta stb./ sima durum liszttel vagy tönkölybúza liszttel sütök. Ha gluténmentes a kérés, akkor mandula lisztet használok.

      Törlés
    5. Szaniszlóné Lipsák Erzsébet2015. december 2. 7:29

      Én ma fogom meg sütni a férjemnek a Névnapjára...Igy ki is próbálom a kiflit....

      Törlés
    6. 20/80 arányig fel lehet vinni a tk-t. Ha fehér nélk7l akarod, a tönköly az egyetlen, ami nem lesz túl tömör.

      Törlés
    7. Szia!5 éve inzulinrezisztens vagyok igy jol ismerem a tk.lisztekkel valo sütést.
      A kelt tészták( főleg!) 70-30% os liszt aránnyal nagyon jok(70 tk es 30 a sima buzaliszt) de en kelt tésztanál ugy is szoktam, hogy a 30 fehér lisztbol levonnok és teszrk plusz sikért a liszthez.Igy tuti jol megkell és puha tészta lesz a tk lisztek ellenére is. Illetve jol megkelesztem.Nem szabad tul hamar neki állni a sütésnek.

      Törlés
  2. Én csak vajjal-sajttal szoktam feltekerni, gesztenyével is megkóstolnám :) A pettyesed nagyon hangulatos légkört teremt, a fotóid megnyerőek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Vicuska.

      Törlés
    2. AJÁNLOM, HOGY CSINÁLJÁTOK MEG, MERT AKKORA SIKERE VOLT,HOGY NEKEM -A GAZDASSZONYNAK - 1 -ÍRD ÉMONDD - EGY MARADT! (y)

      Törlés
  3. Hűűha! Külön szuper, h nem kell dagasztani! A képek magukért beszélnek, engem meggyőztél :)

    VálaszTörlés
  4. Megsütöttem!2adaggal indítottam.Azt mondta a családom,hogy finom ! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De szuper, nagyon örülök! :) Köszönöm, hogy megírtad.

      Törlés
  5. Ahogy hül kicsit a hőmérséklet / mert déli a konyhám/ azonnal megfogom csinálni. Nagyon megnyerőek a képek!!!!Köszönom szépen!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva. Mindenképp süsd meg valamikor, nagyon fog ízleni!

      Törlés
  6. Kedves Gabriella!
    Szerinted a vajat ki lehet hagyni? Legfelyebb tejfollel helyetesiteni.
    Köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ildikó!
      Szerintem kihagyhatod, de ennek pont a vaj a lényege, hiszen vajas kifli. Egyébként a tésztájában vagy a töltelékben szeretnéd tejföllel helyettesíteni? A tésztájában helyettesíthető esetleg kb. 6 dkg zsírral vagy 10 dkg margarinnal (bár én margarint már nem igazán szoktam használni), vagy 2-3 evőkanál olajjal.
      A tölteléknél pedig helyettesíted a vajat pici tejföllel (ne olyan sokat kenj rá, mert akkor csúszik össze-vissza a tészta és nem olyan könnyű nyújtani). De ha mégis megoldható a vajjal készítés, akkor inkább azt használd, mert meglátod, hogy így az igazi! Egyszerűen csoda finom! :)
      Ha gondolod, megírhatod, végül mivel készítetted és hogy sikerült, hogy ízlett...
      Jó sütést kívánok neked!
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
  7. Kedves Gabriella! Nagyon jó a recept,pénteken reggelire megsütöttem,mire a fotóra sor került volna,megette s csalàdom!:-)Nagyon köszönöm a receptet és,hogy az oldalon lehetek! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy itt vagy, szívesen a receptet. :) Jó olvasni, hogy a Te családodnak is ennyire ízlett - köszönöm, hogy megírtad.
      További kellemes nézelődést kívánok a blogon és jó sütést-főzést!

      Törlés
    2. Nagyon köszönöm Gabriella.Több receptet is kinéztem már,ki próbálom őket.Lévainé Enikő

      Törlés
  8. Kedves Gabriella !
    Instant elesztovel is jo?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Piroska!
      Szerintem lehet porélesztővel is, de abból kell az egész kis zacskó, azaz a 7 gramm. Valamint azzal készítve lehet, hogy több ideig kell pihentetni feltekert állapotban... kb. 45 percig, amikor már látható, hogy kelt/lazult egy kicsit a tészta.
      Jó sütést kívánok!

      Törlés
  9. Szia!
    Kérdésem lenne, a este elkészítem, hűtőbe teszem és reggel frissen kisütöm, működőképes lehet?

    Köszönöm: Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Évi!
      Nem próbáltam még pihentetni a hűtőben éjszaka és másnap kisütni, de ha jobban belegondolok, szerintem működőképes... ki lehet próbálni.
      Jó sütést kívánok!

      Törlés
    2. Esetleg kiprobaltatok mar ejszakai pihentetessel? A mult heten ketszer megsutottem es most hetvegen szulinapozas lesz, idotakarekossag szempontjabol nekem is jol jonne az ejszakai pihenteteses megoldas. Egyebkent isteni, koszi a receptet :)

      Törlés
    3. Éjszakai pihentetéssel még nem próbáltam, de szerintem működik úgy is. Esetleg egyszer 1-2 darabbal kipróbálhatod...
      Szívesen a receptet, örülök, hogy ennyire ízlik. :)

      Törlés
    4. Kiprobaltam az ejszakai pihentetessel egy fel adagot. Ugy is jo lett, de nekem frissen finomabb :)

      Törlés
    5. Köszönöm, hogy megírtad Angyalka, így legalább már ezt is tudjuk. :)

      Törlés
    6. En pogácsát pihentettem estétől reggelig fantasztikus állaga lett ,akkor is,ha nappal legalább 3 órát hütõbe pihen,ha egyszer kipróbálod soha nem fogod másképpen csinálni

      Törlés
  10. Szia
    A képen a megkent tészta úgy tűnik, mintha tejfölös lenne. Vagy milyen vaj, hogy ennyire fehér?
    Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ha tejfölt tettem volna rá, akkor biztos tejfölös kiflinek neveztem volna el. De ez bizony vaj a tésztán. Nem volt kedvem kiállni a garázsból a kocsival és elmenni a szupermarketbe vásárolni, ahol nagyobb a (vaj)választék, így gyalog átsétáltam a szomszéd kisboltba, ahol csak Riska nevű vajat lehetett kapni, ami ilyen fehér színű.
      Ennyi az egész.

      Törlés
  11. Kedves Gabriella!nyítójáról kicsit tovább kellett . Tegnap kipróbáltam a csodás kifliket, el is késtem a gyerekem évnyitójáról,kicsit tovább kellett sütnöm de a végeredmény mindenkit kárpótolt. Mára el is fogyott, sütöm a következő adagot. Szendvicsnek készítettem el neki, isteni puha omlós. Köszönöm a receptet, illetve édesanyádnak:)

    VálaszTörlés
  12. Kedves Gabriella!

    Isteni lett a "croissan",hálás köszönet a receptért!Mindkét Csajszim tolta befele délután,mintha nem kaptak volna addig enni!
    A héten még egyszer tuti megsütöm,hogy az Apucijuk is megkóstolhassa!
    Mégegyszer köszönöm!
    További szép estét!

    VálaszTörlés
  13. Kedves Gabriella! Nagyon finomak a kiflik. Az egy éves kislányom legnagyobb kedvence lett! Szertném megkérdezni ha lehet a süteményeskönyv cimét, kiadását. Nekünk is van még a nagymamától egy, de nem tudom hová került a költözésnél. Úgy hiszem ez a recept benne volt. Most szertném újrakeresni, de sajnos nem emlékszem a könyv adataira. Válaszát előre köszömöm!

    VálaszTörlés
  14. A receptet nem lehet kinyomtatni , vagy csak èn nem talàlom , hogyan kell ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. En kijeloltem és lemàsoltam mindenestul és hamarosan talàn most hétvégén megsutom :) Màr most éhes vagyok rà !!!

      Törlés
  15. Gabriella! A múltkor a szilvás lepény, most meg ez a sajtos... Pedig fogyni akartam, de pár órán belül már a negyediket ropogtattam el. Nagyon finom, köszönöm a receptet. Ja, és kinéztem még párat magamnak, úgyhogy a következő időben az oldaladról fogok recepteket válogatni.
    Esetleg még annyit írok megjegyzésképpen, hogy a tészta első felét én is téglalap alakúra nyújtottam ki, de nem voltam megelégedve a végeredménnyel, mert elég szabálytalanra sikeredtek a háromszögek. A második felét kör alakúra nyújtottam, így 8 egyenlő részt tudtam belőle kivágni, viszonylag egyenletesebbek lettek a méretek. Persze, ha még egyszer elkészíteném, bejelölném előre a háromszögeket, akkor biztos egyenletesebb lenne.
    De mindegy is, az a lényeg, hogy gyors, egyszerű, és nagyon finom lett a végeredmény.

    VálaszTörlés
  16. Nagyon finom volt,dupla adagot sütöttem a családom örömére. Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  17. Szia! Azt szeretném kérdezni, hogy tejföl helyett natur joghurtot is lehet használni?
    Köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Egy kis késéssel jövök, elnézést... Igen, tejföl helyett használhatsz natúr joghurtot is.

      Törlés
  18. Szuper a recept, nagyon finom, mindenkinek ízlett. :) Dupla adaggal indítottam, mind elfogyott. :) Köszi!

    VálaszTörlés
  19. Elkészítettem ma, fantasztikusan finom lett! Én laktózérzékeny vagyok, így laktózmentes tejet, laktózmentes vajat és laktózmentes sajtot használtam. Mennyei íze van!!!

    VálaszTörlés
  20. Már többször is elkészítettem, mindent a leírtak szerint és mindig nagyon finom lett.

    VálaszTörlés
  21. Magdalena Unatinska2015. szeptember 18. 21:57

    Koszi a receptet kedves Gabriella-biztosan megsutom a sajos vajas kifliket! Udvozlom Ont Szlovakiabol!!!

    VálaszTörlés
  22. Nagyon szuper recept!!!!Köszönöm

    VálaszTörlés
  23. Ajánlani fogom mindenkinek! Isteni finom még másnap is. Köszönöm szépen a rreceptet :-)

    VálaszTörlés
  24. Ma én is megsütöttem. Tejföl helyett házi aludttejjel és annak a fölét is felhasználva. Pazar :-) köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  25. Szuper recept, már sokadszorra készítem, kakaós-fahéjas változatban is. Tejföl helyett görög joghurtot teszek bele. Köszi a receptet!!

    VálaszTörlés
  26. Most csak margarinom van itthon,azzal is jó vagy csak vajjal?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én vajjal szeretem készíteni, de szerintem nyugodtan elkészítheted margarinnal is, azzal is fog sikerülni.

      Törlés
    2. Köszönöm. 😃

      Törlés
  27. Milyen sokan írtok folyamatosan, nem győzök válaszolni - elnézést.
    Nagyon örülök, hogy ennyire tetszik Nektek ez a recept és ízlik a kifli. Ez egy tényleg nagyon klassz recept!
    Köszönöm, hogy írtok. :)

    VálaszTörlés
  28. Köszönöm a receptet Kétszer sütöttem, másodjára dupla adagot. nagyon nagy sikere volt. :)

    VálaszTörlés
  29. Nagyon finom lett, örülök hogy közzétetted és hogy megtaláltam a receptet! Üdvözlettel: Alexandra

    VálaszTörlés
  30. Elkészítettem...nagyon fincsi!!! :)

    VálaszTörlés
  31. ki probaltam isteni let

    VálaszTörlés
  32. Tegnap én is megcsináltam, nagy sikert aratott. nagyon finom. Köszönöm a receptet

    VálaszTörlés
  33. Egy kis módosítással belevágtam ma.... Teljeskiörlésű fehér lisztből, zabtejjel, bio margarinnal, barnacukorral, 100g zabkrémmel, némi köménymag és bors hozzáadásával, illetve kecskesajttal készítettem el. Nagyon finom lett. Köszönöm szépen az alapreceptet. Bátran készítse el az is, aki egészségtudatosan szeretne étkezni vagy kell élnie. :)

    VálaszTörlés
  34. Továbbra is köszönöm szépen, hogy megírjátok, mennyire ízlik. Jó érzés olvasni ezt a sok pozitív hozzászólást.

    VálaszTörlés
  35. Kedves Gabriella! Nagyon köszönöm a receptet. Ma készítettem el már másodszor két héten belül. A családnak nagyon ízlik!

    VálaszTörlés
  36. Köszönöm a receptet nagyon jól sikerült habár egy kicsit keményre gyúrtam a tésztát de azért jó lett.

    VálaszTörlés
  37. Nagyon jó recept! Most csináltam 2x.! Ez elsőhöz képest most 15 dkg vajjal kentem meg a tészát és bő 15 dkg sajtot tettem bele, elbírja! ;) :) Nagyon finom lett. Előző nap este megcsináltam, reggelig hűvösön volt -fontos a jó hűvös, hogy nem kelljen túl szerintem- kiadós, mutatós és finom reggeli lett belőle! Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  38. Most készítettem el, de már mindjárt el is figyott :) nagyon finom, és ízletes. Ezután ez lessz a kedvencünk :D.

    VálaszTörlés
  39. Ma elkészítettem igaz kis méretekben így rágcsálni, nasinak is KIVÁLÓ ! Örülök, hogy rátaláltam! A Leveles sajtos rudat is kipróbáltam már azt is csak ajánlani tudom! :) Facbook-on osztva

    VálaszTörlés
  40. Élesztőmentes változatra is lenne valami ötleted, hogy sütőporral, v. esetleg szódabikarbónával is elkészíthető lenne-e?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ugyanez nem nagyon készíthető el élesztő nélkül, de van rengeteg sós nassolni való receptem, melyek élesztő nélkül készülnek, nézelődj nyugodtan a blogomon.

      Törlés
  41. Köszönöm szépen a hozzászólásokat mindenkinek! :)

    VálaszTörlés
  42. a 2. pontban írod, hogy "megkenjük vajjal és reszelt sajttal". A képen én úgy látom, mintha tejföllel lenne bekenve???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Már fentebb is írtam valakinek, hogy ha tejfölt tettem volna rá, akkor biztos tejfölös kiflinek neveztem volna el. De ez bizony vaj a tésztán. Nem volt kedvem kiállni a garázsból a kocsival és elmenni a szupermarketbe vásárolni, ahol nagyobb a (vaj)választék, így gyalog átsétáltam a szomszéd kisboltba, ahol csak Riska nevű vajat lehetett kapni, ami ilyen fehér színű.
      Ennyi az egész.

      Törlés
  43. Ez mennyei. Nagyon jól sikerültrögtön elsőre. Nagyon omlós puha belül s roppanós kívül. Köszönöm a receptet!😊

    VálaszTörlés
  44. Annyira nagyon finom ez a kifli. :) én gluténmentes változatban készítettem el és így is nagyon jó lett! Köszönöm szépen a receptet! :) Judit

    VálaszTörlés
  45. Kedves Gabriella! Köszönöm az élesztőmentes változatra a válaszod. De csak elkészítettem élesztősen, és mindenki kedvence lett, istenien finom. Örülök, hogy rátaláltam a blogodra, és a sós nasijaidat is ki fogom próbálni. ;)Ildi

    VálaszTörlés
  46. Folyamatban van a készítése, biztos vagyok benne hogy nagyon finom! Koszonom :)

    VálaszTörlés
  47. Ma megcsináltam én is könnyű,egyszerü volt és ízlik a gyerekeknek is!
    Köszönöm a receptet ;)

    VálaszTörlés
  48. Ó, MILYEN SOKAN ÍRTATOK MOSTANÁBAN, NEM GYŐZÖK VÁLASZOLNI. DE NAGYON ÖRÜLÖK, KÖSZÖNÖM SZÉPEN A MEGJEGYZÉSEKET. BOLDOGSÁG, HOGY ENNYIRE ÍZLIK NEKTEK EZ A KIFLI. :)

    VálaszTörlés
  49. Kedves Gabriella! Nagyon szépen köszönöm a receptet. Tegnap próbáltam ki egy adagot, de ma újra sütnöm kellett. :) A fiam első kérdése az volt, hazaérve a suliból, van e még a sajtos kifliből :) Nem ez az első recepted, amit kipróbáltam, mindegyik bevált. Köszönöm szépen, hogy megosztod velünk. Blogodhoz további sok sikert kívánok!!! Üdvözlettel: Volyákné Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Eszter!
      Nagyon örülök, hogy ennyire ízlik Nektek is ez a kifli, tényleg nagyon szuper kis recept, én is imádom!
      Örülök, hogy több receptet is kipróbáltál már a blogomról és mindegyikkel sikered volt.
      Köszönöm a jókívánságot. :)

      További kellemes időtöltést kívánok az oldalon és jó sütögetést!
      Üdv.: Gabriella

      Törlés
  50. Megsütöttem, nagyon finom lett, a kisfiam imádta és még másnap is finom puha volt. Én csak annyit változtattam rajta, hogy nem pihentettem 25-30 percet hanem egyből megtöltöttem és sütöttem. Köszönöm a receptet. :)

    VálaszTörlés
  51. Megsütöttem nagyon finom lett. Èn csak annyit változtattam, mert nem volt annyi időm, hogy nem pihentettem 25-30 percig, hanem megtöltöttem és sütöttem. Köszönöm a receptet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anita, köszönöm szépen a visszajelzést, örülök, hogy ennyire ízlik. :)

      Törlés
  52. sziasztok! 20 éve sütöm ezt a kiflit és annyi könnyítést adnék hozzá, hogy akinek nehéz a feltekert tésztát maszatolás nélkül nyújtani, az próbálja ki, hogy fagyos vajat reszel bele! a végeredmény ugyanaz, csak kisebb a maszat! :)

    az biztos, hogy ennél finomabbat talán csak a francia pékek... :)

    VálaszTörlés
  53. Sziasztok. Nagyon szépen köszönöm a receptet. Én igen is megpróbáltam 100%-ban teljes kiőrlésű lisztből csinálni (Lidl teljese kiőrlésű kenyér liszt). Annyit változtattam, hogy míg a vajat elmorzsoltam a lisztben addig hagytam az élesztőt futni a tejben, de mindez nem volt több mint 1 perc. Teljesen tökéletesen ugyan azt az eredményt kaptam ezzel a liszttel, mint ami a képen látható! Isteni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbara köszönöm, hogy megírtad. Örülök, hogy megsütötted.

      Törlés
  54. Sziasztok! Megsütöttem már, ma is ez lesz nálunk, a férjem azt mondta, mindennap meg tudná enni... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel olvasom, hogy ennyire ízlik. :) Köszönöm, hogy írtál...

      Törlés
  55. Kedves Gabriella, köszönöm a receptet, nagyon jó és egyszerű.Külön csillag azért, hogy le merted írni, hogy vajat használsz. Tudom, nem olcsó alapanyag és főleg ezért sokan inkább margarinnal sütnek, de vajnak nincs "ellenfele".

    VálaszTörlés
  56. Kedves Gabriella, nagyon Jol hangzik ez a recept, a hetvegen mindenkeppen kiprobalom:) szerinted/ szerintetek egy kis baconnel vagy sonkaval is felturbozhato? :)

    VálaszTörlés
  57. Megsütöttem és nagyon fincsi lett!!!! De én kicsit nagynak találom őket, a közepe nem sült olyan jól át. Legközelebb fele ekkorákat fogok készíteni.

    VálaszTörlés
  58. Reggel lattam a receptett es egybol meg is csinaltam isteni lett mi denkinek izlik.koszonom

    VálaszTörlés
  59. Kedves Gabriella!


    Nagyon finom,köszönöm.Nagyon sok ismerősömnek már mutattam a receptet,mindenkinek teteszett.
    Kónya M.

    VálaszTörlés
  60. Gabriella!!!! Köszönöm !!!!

    VálaszTörlés
  61. Kedves Gabriella! Nagyon jók a receptjeid, a beigli pl.ilyen csodás még nem volt soha mint az idén! Ez a kifli is hamarosan terítékre kerül! Köszönöm és boldog új évet kívánok!

    VálaszTörlés
  62. Kedves Gabriella! Ez a kifli olyan nagyon finom már nem is tudom hanyadszorra csinálom nagyon szereti mindenki akinek adtam belőle!! Most készülök hozzá megint ezt sütöm::)
    A kisbabád meg nagyon cuki Jó egészséget és Boldog Új Évet Kívánok az egész családodnak!!

    VálaszTörlés
  63. Kedves Gabi! Ma én is nekilàttam ennek a receptnek. Nagyon règóta szerettem volna màr ilyet sütni. Most èpp pihen a tèszta. Megìrom majd, hogy sikerült! ❤

    VálaszTörlés
  64. Sziasztok!
    A kérdésekre válaszolva működik és nagyon finom Tk liszttel is!Én 35dkg tk liszttel és 15 dkg fehér liszttel készìtem! 😆Niki

    VálaszTörlés
  65. Sziasztok!
    Készen kapható leveles tésztából is lehet ilyet csinálni???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, de azt nem kell vajjal megkenni, hogy leveles legyen, hiszen eleve leveles a tészta. Csak ki kell nyújtani a tésztát, megszórni a reszelt sajttal, feltekerni... és innentől kezdve minden ugyanaz, mint a receptben.

      Törlés
  66. Kedves Gabriella!
    Kislányom tojásérzékeny, ezért az lenne a kérdésem, hogy tojás nélkül lehet-e készíteni a tésztát, vagy esetleg helyettesíthetem-e valamivel, pl. tojáspótló porral. Köszönöm a válaszod előre is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Timi!
      Szerintem tojáspótló porral egész nyugodtan elkészítheted.
      Jó sütést kívánok Neked!
      Ha elkészítetted, örömmel veszem, ha megírod, hogy sikerült, hogy ízlett - így legalább látják mások is, akik ugyanúgy szeretnék tojás nélkül készíteni, mint Te.
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
  67. Kedves Gabriella! A képen a kinyújtott tésztán a fehér massza tejföl? Mert a vaj nem lehet ilyen fehér. Csak kérdezem, mert akkor azt is teszek rá a vajon kívül. Amúgy most sül, véleményt még nem tudok mondani, hogy hogy sikerült. Reménykedek. :)

    VálaszTörlés
  68. Kedves Gabriella !

    Megsütöttem,nagyon szerettük.Jó ötlet az édes változat,ki fogom próbálni !
    További minden jót !

    VálaszTörlés
  69. Nagyon szuper, ma elkészült! Már régóta kerestem egy igazán finom és gyors kifli receptet, ez végre az :-) Biztos, hogy sűrűn fogom készíteni.
    Imádom a receptjeidet!
    Üdv: Barbi

    VálaszTörlés
  70. Ma korán reggel megsütöttem, nagyon finom! Édesen is ki fogom próbálni. Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  71. Fantasztikus a recept. Tegnap megsütöttem, s a 11 éves fiam és 8 éves lányom, kért, hogy ma vacsira is süssek. A felét kicsit megszórtam füstölt karaj forgáccsal, hát nagyon finom így is. Az egész család falja. Köszönöm a receptet, egy kincs.


    VálaszTörlés
  72. Kedves Gabriella! Köszönöm a receptet,nagy sikere volt! Isteni finomak lettek a kiflik. Megpróbáltam kakaósan is, mennyei!🤣 Sűrűn fogom ismételni. Szép napot!😄

    VálaszTörlés
  73. Kedves Gabriella!Köszönöm a receptet,csodakiflik lesznek!Nagyos sokszor elkészítettem mert a receptre màr rég ràtaltam.Sok dícséretet kaptam,pedig a dícséret a te érdemed!Köszönöm szépen!:)

    VálaszTörlés
  74. Nagyon finom lett. Köszönöm a receptet :-)

    VálaszTörlés
  75. Bár már nem mai a teljeskiőrlésű kérdés DE működik tökéletesen 70% tk és 30% sima liszttel is, csodálatosan finom, könnyű kifliket sütöttem sima tk búza/sima búza verzióban és tk és sima királybúza lisztből is. Másképp kell bánni a teljeskiőrlésű termékekkel, türelmesebben, körültekintőbben de minden működik a 70/30 aránnyal. Természetesen érdemes jó lisztet használni és, hogy segítsem a tésztát felfuttattam az élesztőt.
    Gabicsek, köszönöm a receptet, rendszeresen sütöm, mindig nagyon-nagyon finom a végeredmény! :)

    VálaszTörlés
  76. Nagyon jó kis recept,szėpek lettek a kiflik.
    Ėn nem ehetem,de a többieknek ízlik.❤

    VálaszTörlés
  77. Fordítás a Google Translate segítségével

    Gyönyörűen finom!
    Nem találtam a Trappist sajtot, ezért helyettesítettem az osztrák Alp Blossom sajttal. Néhány órával a sütés előtt kevert vékonyra szeletelt zöldhagyma tetejét a tejfölbe. Ez a recept gyönyörűen hajtja végre és ízléses!

    Ezeket egy magyar főzési kihívás részévé tette a magyarmarketing.com oldalon.

    Translating via Google Translate

    Beautifully delicious!
    I could not locate Trappist cheese, so I substituted with Austrian Alp Blossom cheese. Mixed thinly sliced green onion tops in the sour cream a few hours prior to baking. This recipe executes beautifully and tastes wonderful!

    Made these as part of a Hungarian cooking challenge through magyarmarketing.com.

    VálaszTörlés
  78. Kedves Gabi!
    Megsütöttem! Ugyanolyan lett, mint a fotóidon, és isteni finom. Köszönöm 😊

    VálaszTörlés
  79. Teljesen véletlenül találtam a receptre...sütit általában a nagymamámtól örökölt könyvből sütök (az eredeti, ronggyá lapozgatott el lett téve emlékbe, de anyukámtól megkaptam ugyanazt). Sok sütit készítek és megdobbant a szívem, ahogy az eredeti receptről megláttam a képet...a betűk szedéséről megismertem...igen...Péter Jánosné Süteményeskönyv, 800 recept! A legjobb! ❤

    VálaszTörlés
  80. Imádom minden recepted!! Most ennek köszönhetem az őszi hangulatom:) meg az ősznek:D

    VálaszTörlés
  81. Gabikam! Mivel nagyon jo es konnyu a tesztaja most ujra sutottem mas toltelekkel. Ferjem imadja a makos, es a nutellat, erre kerult sor most.Magamnak lekvarral csinaltam meg, vegre kaptunk az europai boltban vegyes gyumolcslekvart tombben.Azzal toltottem meg, mert a tobbi lekvar itt nagyon folyos, bar a citrom az nem.Majd legkozelebb.Koszonom a receptet.

    VálaszTörlés
  82. Kedves Gabicsek, már több receptedet használtam, és mindegyik jól sikerült, hála neked a részletes, pontos leírásért, köszönöm, üdv.: eviko

    VálaszTörlés
  83. Nagyon finom lett. Egyszerű,könnyű recept!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban