Gabi kedvenc sütije, avagy omlós mákos rudacskák

Nagyon egyszerű, nagyon omlós, nagyon finom! Kedvenceim közé tartoznak az ilyen aprósütemények! Ettől függetlenül a süti neve nem rólam szól, csupán véletlen egybeesés a nevünk. A receptet a nagynénémtől kaptam valamelyik nap - egy újságból vágta ki. Én csak szimpla adaggal készítettem, amit meg is bántam a végén, mert annyira finom, hogy pillanatok alatt "elkapkodtuk" - szerintem érdemes mindig dupla adaggal sütni!




L E G Ú J A B B  SÜTEMÉNYES KÖNYVEM
 
megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:


Hozzávalók a tésztához:
32 db rudacskához
30 dkg finom liszt
20 dkg szoba-hőmérsékletű vaj (esetleg margarin)
7,5 dkg porcukor
1 tojássárgája
csipet só
1 citrom reszelt héja (bio vagy kezeletlen citrom)

A töltelékhez:
12,5 dkg darált mák
3 dkg kristálycukor
0,75 dl tej (75 ml)
1 citrom reszelt héja
1 marék mazsola
2 evőkanál méz

+ 2 evőkanál porcukor és 1 csomag vaníliás cukor a hempergetéshez








Elkészítés:
  1. A tésztához a vajat, a porcukrot és a tojássárgáját habosra keverjük, majd hozzáadjuk a reszelt citrom héját is + a csipet sóval összekevert lisztet és összegyúrjuk a tésztát. Folpackba csomagoljuk és betesszük a hűtőbe 30 percre.
  2. A töltelékhez a tejet egy lábas öntjük, hozzáadjuk a cukrot, mézet, a megmosott mazsolát, reszelt citromhéját és felforrósítjuk (nem kell forralni, csak forró legyen), majd elzárjuk alatta a gázt és belekeverjük a darált mákot is. Hűlni hagyjuk.
  3. A tésztát lisztezett felületen téglalap alakúra kinyújtjuk 6-7 mm vastagra, majd 4 egyenlő csíkra vágjuk (a csíkok kb. 8 cm szélesek legyenek és 26-28 cm hosszúak).    
  4. Minden csík egyik szélére (hosszanti irányban) teszünk máktölteléket (lásd az alábbi képen), majd a töltelékre ráhajtjuk a tésztát. (Mivel omlós tésztáról van szó, lehet, hogy egy picit itt-ott szétszakad, amikor hajtjuk rá a tésztát a töltelékre, de semmi gond, ilyenkor az ujjunkkal összenyomkodjuk enyhén a szétszakadt/töredezett résznél.) 
  5. A rudakat kb. 8 egyenlő rudacskákra vágjuk fel éles késsel. (Érdemes közben néha a kést lisztbe mártogatni, így nem fog ragadni a töltelékhez.)
  6. A rudakat sütőtapíros vagy enyhén vajazott/lisztezett tepsire sorakoztatjuk, majd előmelegített légkeveréses 170 fokos sütőben kb. 15-17 percig sütjük. Világos maradjon a tészta! Amikor a széle/alja picit pirul, már jó.  (a sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet és természetesen hagyományos sütőben is lehet sütni)
  7. Amikor megsült, még forrón meghempergetjük a rudakat a vaníliás cukorral összekevert porcukorban.

Tipp: Jól záródó dobozban napokig eláll (ha eleget készítünk :).







Jó étvágyat!

Forrás: 

 

Megjegyzések

  1. Nagyon gusztusos falatkák! A fotók meg egyenesen profik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos nagyon finom. Olyan lehet mint a hókifli. Ki fogom próbálni. Tüneményes ez a pöttyös szett! 😊

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Igen, darált mák helyett nyugodtan lehet készíteni darált dióval is

      Törlés
    2. Én most dióval készítettem es nutellával es banánnal. Fini lett nagyon.

      Törlés
    3. Köszi a választ. Holnap készítem. Vendégségbe megyünk és oda szeretném vinni. ;)

      Törlés
  3. A Kedvesemnek megsütöm ezt ma.. :) Köszi receptet!! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, örülök, hogy megtetszett a süti. A Kedvesednek szerintem nagyon fog ízleni. :)

      Törlés
  4. Nagyon guszták! Először azt hittem, hogy a Te kedvenced, de sokat nem is tévedtem, mert nektek is nagyon ízlik, ahogy írod :-) De nem is csoda :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Köszönöm Katalin, valóban amilyen egyszerű, olyan nagyszerű ez a kis aprósütemény!

      Törlés
  5. Szeretném megkérdezni, hogy ezt a piros alapon fehér pöttyös fémdobozt hol lehet kapni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Pöttyös Otthon webáruházban - www.pottyosotthon.hu
      De úgy is jó, ha bemásolod a google keresőbe az alábbi linket és ott meg lehet vásárolni:

      http://pottyosotthon.hu/index.php?route=product/product&path=85_90&product_id=270#.Vgwx_m6dfTQ

      Törlés
  6. Köszi szépen ,ezt az egyszerű és nagyszerű receptet ,,biztosan finom ,További sok sikert ,,,,Legyen szép napod,,,,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a jókívánságokat! Szép napot kívánok én is!

      Törlés
  7. Nagyon gusztusos bizti kipróbálom.

    VálaszTörlés
  8. Azt hittem hirtelen szilvalekváros. A Nagymamám anno csinált hasonlókat! Alíz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én szilvalekváros papucsot szoktam sütni, óriási gyerekkori kedvencem az is. :)

      Törlés
    2. Annak a receptjét megtalálom valahol? :)

      Törlés
    3. Itt a blogon fent az "Összes receptem" menüre kattintva az "L" betűnél megtalálod "Lekváros papucs" név alatt. Feltétlenül süsd meg, nagyon finom! :)

      Törlés
  9. Élesztő vagy sütőpor? semmi nem kell bele?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kell bele semmilyen "fújtatószer".

      Törlés
    2. Ez jó. Nagymamám úgy hívja, hogy fúvató! :)

      Törlés
  10. Hmmm..:((( ha a férjem most nem diétázna( és ezzel együtt meg van tiltva hogy süssek bármit is) , most azonnal nekilátnék sütni...Imádom a mákot....Szuper képek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. :)
      Ha a férjed abbahagyja a diétát, feltétlenül süsd meg, mert nagyon-nagyon finom!
      Vagy... titokban süsd meg, hogy a férjed ne tudjon róla... ;)

      Törlés
  11. De jó, biztosan el fogom készíteni! Talán felét dióval (persze a dupla adag felét), mert a család nem mondható mákkedvelőnek. De én szeretem a mákos sütiket (is)! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképp süsd meg, mert nagyon finom! Akár diósan, akár mákosan, de szilvalekvárral és gesztenyével is szuper! Sőt, még darált mogyoróval is! ;)

      Törlés
  12. Kedves Gabriella
    Nem keves a mak adag 12.5 dkg?nekem az lett ehhez a mennyiseghez,sajna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nem lett kevés ez a mák mennyiség és eddig másoknak sem. Sokan elkészítették már azóta, mióta kitettem a receptet + a facebook oldalamon fotókat is hoztak róla és eddig senki nem panaszkodott, hogy kevés lett volna a mák. Érdemes egyenlően elosztani. Persze lehet több mákkal is készíteni nyugodtan - ez ízlésfüggő.

      Törlés
  13. Kedves Gabriella! Ha jól látom, a tészta a linzer karika recepje, igaz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, hasonló. Például itt a blogomon található "kártyalapok" néven egy nagyon finom linzer sütemény hasonló tésztával...

      Törlés
  14. Kedves Gabi!
    Hétvégén én is megsütöttem ezt a finom sütikét, pont úgy, ahogy Te is írtad, betartottam mindent, és nagyon, de nagyon finom lett. Azóta Anyukám is elkérte a receptet, köszönjük szépen.
    Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ági!
      Nagyon örülök, hogy ennyire ízlik Nektek. Külön öröm számomra, hogy még Anyukád is elkérte a receptet... :) Köszönöm, hogy megírtad.
      További jó sütögetést kívánok!
      Gabi

      Törlés
  15. Ma megsütöttem, azt hiszem ez a tészta felváltja a 40 éve sütött karácsonyi bejgliket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kedves vagy! Nagyon örülök, hogy ennyire ízlik. Köszönöm szépen, hogy megírtad.

      Törlés
    2. Nagyon jó ötlet a bejgli helyett:)

      Törlés
  16. Szia Gabi!
    Már 3X megsütöttem. Isteni! Tényleg kicsit "törik" a tésztája, a mostani sütésnél elég nehezen boldogultam vele. Erre nincs valami praktikád? Nem győztem toldozni, foltozni. :) De nem adom fel, a család imádja. Sütőlekvárral is brutál jó, a lekvár meg sem mozdul, nem folyik ki. :)
    Nagyon köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örömmel olvasom, hogy neked is ennyire ízlik.
      A tészta töredezésével kapcsolatban annyit tudok javasolni, hogy egy könnyen nyújtható tésztává gyúrd össze (ne legyen ragacsos, de azért kemény se), ne tedd be a hűtőbe és talán nem fog annyira töredezni - viszont ettől még omlós marad sütés után.
      Szívesen a receptet. :)

      Törlés
  17. Kedves Gabriella
    Diós tölteléket hogyan úgy mint a bejglihez?
    Köszönöm üdv Marian

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marian!
      Igen, a diótölteléket ugyanúgy készítsd el, ahogy a mákosat, csak a darált mák helyett ugyanannyi darált dió.
      Jó sütést kívánok!

      Törlés
  18. Kedves Gabriella! A húgommal sütöttünk elsőre 3 adagot belőle. Nekem is kevés lett a mák töltelék (mondjuk nem sajnáltuk belőle) így a harmadik adag tésztát hazavittem, és csak másnap vettem elő. Diós töltelékkel töltöttem meg. Nagyon-nagyon finom lett mindkettő :) Kísérleti jelleggel eldugtam belőle, hogy hogyan bírja a tárolást. Ma volt 2 hetes, és még most is olyan volt mint amikor megsült :) Karácsonyi aprósütinek tökéletes lesz :D Üdv: Angi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ági!
      Nagyon örülök, hogy nálatok is kedvenc lett. Köszönöm, hogy megírtad a 2 hetes tárolást is, így most már ezt is tudjuk, hogy 2 hét múlva is egész biztosan finom és jó. :) Az ünnepi előkészületeknél ez tényleg jó.
      További jó sütögetést kívánok Nektek!
      Gabriella

      Törlés
  19. Nagyon finom ez a süti!Ma megsütöttem.Másnak is ajánlom!Köszönöm a receptet Gabriella!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen és nagyon örülök, köszönöm én is.

      Törlés
  20. Elkészítettem a Mikulás bulira. Dupla adag is kevés volt. Mind egy szálig elfogyott. Isteni recept.

    VálaszTörlés
  21. Nagyon finom lett :)!!!

    VálaszTörlés
  22. Szia nagyon jól néz ki,neki is àllok sütni.A tetejét nem kell sütés előtt lekenni tojásal?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kell lekenni a tetejét tojással, hiszen sütés után közvetlenül meg kell hempergetni porcukorban.

      Törlés
  23. Én egy kis változtatással készítettem el :40 dkg liszttel 1/2 sütőport,és 1 kanál tejfölt tettem hozzá.Azért csináltam igy ,mert már csináltam csak vaj,liszt,tojássárgával tésztát,és nekem nagyon rántás ízű lett.( Lehet hogy én csiáltam valamit rosszúl )de nagyon finom lett.

    VálaszTörlés
  24. Úristen ez annyira jó lett! Dupla adaggal készítettem, kicsi fahéjat tettem a máktöltelékbe, csak ennyit változtattam. Nekem kicsit töredezett a tészta, féltem is, hogy szétfolyik sütés közben, de még a repedtek is egybe maradtak. Aranyos kis guszta rudacskák, alig lehet abbahagyni. Nagyon köszi a receptet. Már nem is tudom hányadik tuti recept Tőled!

    VálaszTörlés
  25. Köszönöm szépen a receptet, megsütöttem 1-1 adag mákosat, és diósat nagyon finom!! :-D Nagyon jó recept! :-D

    VálaszTörlés
  26. En nem tudom mit rontottam de nem tudtam kinyujtani annyira szakadt szet?
    Sajnos nem sikerult, de majd megegyszer megprobalom

    VálaszTörlés
  27. Kedves Gabriella! Hosszú évek óta sütök, viszont ennél a receptnél össze -vissza törött a tészta feltekeréskor, és nem sült meg 15 perc, csak 25-28 alatt.:S Ízre remélem jó lesz (még forró), de sajnos nekem a kinézet is fontos lett volna...:/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabriella. Az en tesztam is rettenetesen toredezett es szinten 25-30 perc alatt sultek meg. Feltem, hogy kifolyik a toltelek (dios es makos )de hala istennek nem tortent semmi. A repedezesek pedig a vegenen ugy neztek ki mint a beijglin a marvanyozas. Az orosz vendegeim azt hittek direkt ilyen es igy frappansan kivagtam magam azzal, hogy earthquake ( foldrenges ) a rudacskak neve.Izre kifogastalanok voltak bar picit szarazak lettek. Langyos tejjel kinaltam igy ok ebbol szinten nem vettek eszre semmit :)Koszonom a receptet nemsokara ujra probalkozom vele annyi valtoztatassal, hogy rizslisztet fogok hasznalni :)

      Törlés
    2. Megsütöttem megint a rudacskákat,és most nagyon szépen néznek ki,nem törött a tészta. A titok nyitja: két tojássárgája kell a tésztába,és én tettem bele egy pici tejfölt is.:)

      Törlés
    3. Örülök, hogy másodjára szép lett. :)

      Törlés
  28. Ps. Ízre tényleg kifogástalan. :)

    VálaszTörlés
  29. Elkészítettem, nekem semmi repedezés nem volt. Az én kályhámban több időt sültek, meg a hűtőben 40 percet voltak (közben ebédeltünk). :) Nagyon jó recept, nekünk bejött.

    VálaszTörlés
  30. Megsutottem,nagyon finom lett.Mindenkinek csak ajanlani tudom!

    VálaszTörlés
  31. KÖSZÖNÖM SZÉPEN MINDENKINEK A MEGJEGYZÉST! :) ÖRÜLÖK, HOGY ÍRTATOK.

    VálaszTörlés
  32. Még karácsony előtt sütöttem ezt meg és és hát szuper lett! Nagyon omlós és kis mutatós is!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel olvasom, hogy ennyire ízlik Neked is. :) Én is imádom!

      Törlés
  33. Kedves Gabriella! Kókuszos töltelékkel szeretném elkészíteni. Tudnál írni nekem ehhez a tésztamennyiséghez való töltelék receptet? Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Erika!
      Kókuszos töltelékkel még nem készítettem, emiatt pontos arányokat nem tudok írni, de el tudom képzelni ilyen töltelékkel, emiatt említettem a Fb oldalamon meg ezt a tölteléket. Amint kipróbálom és lesz pontos arány, leírom.

      Törlés
  34. Most készülök készíteni
    Remélem sikerül. 😃

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egész biztos, fog sikerülni és nagyon fog ízleni. :)

      Törlés
  35. Szuper,nagyon finom! 🙂

    VálaszTörlés
  36. Mák helyett lehet valami mással toltenni?

    VálaszTörlés
  37. Szia. A mézet lehet mással helyettesíteni vagy az kell bele és kész? Szeretném megsütni az ünnepekre, nagyon szeretem a mákos sütiket.. :)

    VálaszTörlés
  38. Szia. Muszály a töltelékbe a méz vagy esetleg elhanyagolható..

    VálaszTörlés
  39. Szia Gabi!

    Egyből bele szerettem a receptbe és nem is apróztam el, kezdésnek 3Xdupla adaggal "póbálkoztam"!:)
    Mákosat, diósat és házi szilvalekvárosat csináltam, szuper lett, egy kis dobozzal félre tettem és bizony még egy hét után is isteni...Ha meg nem találja a család :)
    Azért,hogy könnyítsek a dolgomon a második adag nyujtását már folpack között csináltam és be is vált, nem repedt a tészta és a kis hurkácskákst is könnyebb volt így hengergetni.
    Ezer köszönet a receptért! Nagy nagy kedvenc lett!

    VálaszTörlés
  40. Szia Gabi!
    Megsütöttem , nagyon ízlett .Többször is lesz nálunk ! Diósat és mákosat csináltam , de lekvárral is kipróbálom .
    Mivel karácsony elött sütöttem és karácsonyra többfélét, így maradt belőle ,még mindíg finom volt !!!
    Köszönöm szépen ! Már több recepted kipróbáltam és mindíg sikere volt !

    VálaszTörlés
  41. Nagyon-nagyon finom süti, már szilvalekvárral is elkészítettem, azzal is jó! Ráadásul egyszerű, szóval, kedvenc lett!

    VálaszTörlés
  42. Nekem megvan ez a recept evek ota , de sohasem probaltam , marmint a Gabi kedvenc sutije-dupla adag- pont ugyanez az ujsagkivagas :), de most itt lattam elkeszitve ki fogom probalni olyan jol nez ki. Koszonom szepen .

    VálaszTörlés
  43. Kedves Gabriella!Köszönöm a jó receptet és a pontos,részletes leírást!Most sülnek,gyönyörűek,biztos,h.finomak is lesznek!🥀

    VálaszTörlés
  44. Kedves Gabriella! Köszönöm a receptet! Én annyit változtattam rajta, hogy a mákhoz raktam még finom házi baracklekvárt! Nagyon finom lett!

    VálaszTörlés
  45. A tésztájában nincs se élesztő, sem sütőpor?

    VálaszTörlés
  46. Kedves Gabriella!Sokadik receptedet csinálom meg, és engedd meg,hogy köszönetet mondjak értük, ugyanis soha nem ért még meglepetés, tuti jó mindegyik.Ebben az örületes internet gastrotébolyban, ahol mindenki a saját receptjéről állitja hogy a tökéletes, a legfinomabb, az eredeti stb, kész felüdülés a Te oldaladra mindig visszatérnem, mert tudom,hogy valami nagyon jó fog kijönni belőle, tökéletesen irod le is őket,ami pláne nagyszerű képesség, mert mindenre kiterjed a figyelmed, az esetlegesen bekövetkezhető malőrökre is előre felhivod a figyelmet, és ez nagyszerűvé teszi az egész munkádat, szivből gratulálok!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban