Bécsi sült túrós palacsinta

Ki ne szeretné a túrós palacsintát...? Ez a felturbózott sült változat nyakon öntve a finom vaníliás öntettel pedig káprázatosan finom!! Odavagyok érte! 😊 Az ötletet Lajos Mari adta, de a palacsinta tésztát a jól bevált receptem szerint készítettem.
Kitűnő vendégváró, de egész nyugodtan tálalhatjuk egy tartalmas leves mellé is második fogásnak. Csakis ajánlani tudom mindenkinek!




Hozzávalók a palacsintához:
8-10 darabhoz
  5 púpos evőkanál sima liszt
kb. 3 dl tej
  2 tojás
  2 dkg kristálycukor
csipet só
+ 1 evőkanál olaj a sütéshez

A töltelékhez:
25 dkg tehéntúró
5 dkg mazsola
2 evőkanál rum
3 evőkanál puha vaj
2 tojás
10 dkg porcukor
1 biocitrom reszelt héja

Az öntethez:
1 tojás
3 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
1 dl tej



A SÜTEMÉNYES KÖNYVEM megvásárolható az alábbi linkre kattintva:
www.pottyosotthon.hu 
 
 
 
Elkészítés:
  1. A tésztához a tojásokat összekeverjük a cukorral és egy csipet sóval, majd hozzáadjuk a lisztet és teljesen simára keverjük. Apránként hozzáadjuk a tejet is és összekeverjük. (azért nem adjuk hozzá egyszerre a tejet, mert így lehet érezni, hogy mennyi kell még hozzá, hogy palacsinta sűrűségű tésztát kapjunk - ne legyen annyira folyós, mint a víz, de sűrű sem legyen - igazából a palacsinta tésztát érzésre kell bekavarni) Amikor bevakartuk a tésztát, kb.  10 percig állni hagyjuk. A palacsintasütőt felforrósítjuk 1 kávéskanálnyi olajjal, majd egy kisebb merőkanálnyi tésztát elterítünk a sütőben, megsütjük a palacsinta mindkét oldalát. (nem muszáj minden palacsinta előtt beolajozni a sütőt, elég minden harmadik palacsinta előtt) A palacsintákat szépen egymásra tesszük.
  2. A töltelékhez a megmosott mazsolát beáztatjuk a rumba. A tojásokat kettéválasztjuk: a fehérjét kemény habbá verjük. A vajat habosra keverjük a porcukorral, majd egyenként hozzáadjuk kevergetve a tojássárgákat, aztán a túrót, a reszelt citrom héját, végül óvatosan beleforgatjuk a felvert tojáshabot, illetve a rumba áztatott mazsolát is.
  3. A palacsintákat megtöltjük a túrós töltelékkel, feltekerjük és mindegyiket kettévágjuk középen. Egy 20x25 cm-es sütőtálat vajjal kikenünk, majd a palacsintatekercseket vágott felükkel felfelé sorban belehelyezzük a tálba (kicsit egymásra helyezve, mint egy cseréptető :). 
  4. Az öntethez a hozzávalókat simára keverjük és a palacsintákra locsoljuk. Előmelegített 200 fokos sütőben alsó-felső sütésen (vagy hagyományos sütőben) kb. 20 percig sütjük. (Amikor az öntet picit megszilárdul és a palacsinták teteje aranybarna, akkor már jó.)


Jó étvágyat!

Lajos Mari  receptje alapján

Megjegyzések

  1. Nagyon szuper! A palacsinta jöhet bármilyen formában.:)

    VálaszTörlés
  2. De finom lehet, még nem ettem ilyet, sajnos :-)
    Játék van nálam, most először :-) szeretettel várlak téged is:
    http://katalin-konyha.blogspot.hu/2016/04/eleink-punkosdi-eledele-jatek-nalam.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes elkészíteni Katalin, mert nagyon-nagyon finom.
      Köszönöm a meghívást a játékra, kedves vagy, hogy gondoltál rám, de sajnos annyira kevés szabadidőm van mostanában...

      Törlés
  3. Én most készítettem el a hétvégén, isteni lett, nagy sikere volt. Ajánlom mindenkinek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anita!
      Nagyon örülök, hogy ennyire ízlett Nektek is, nálunk is nagy kedvenc lett ez a palacsinta. :)
      Köszönöm, hogy írtál.
      További kellemes időtöltést kívánok itt a blogon és jó sütögetést! :)
      Gabriella

      Törlés
  4. Gabika! ezt a receptet már a nagymamukám is csinálta régen, csak ő nem tejjel, hanem tejföllel készítette az öntetet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamuka... de kedves ez a kifejezés!! A testvérem hívta mindig így Nagymamámat, de már egyikőjük sincs közöttünk sajnos...

      Törlés
  5. Én szoktam csinálni de az öntetnél tej hejett egy nagy tejfölt használok. Probálják ki nagyon finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az ötletet - a kedves olvasóim nevében is.

      Törlés
  6. A tésztába nem rakok cukrot, mert nekem így jobban sül,nem ég le . A töltelék amúgy is elég édes.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretek itt böngészni Nálad, ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Boldogan olvasom kedves Macóka. :)
      További kellemes időtöltést kívánok!

      Törlés
  8. A hétvégén gulyás leves mellé nagyon-nagyon finom második fogás volt. Mindenki nagyon szereti a családunkban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel olvasom - köszönöm szépen a megjegyzést.

      Törlés
  9. Én már csináltam hasonlót egy nagyon kedves tanyasi nénitől tanultak alapján.Szinte mindenbe megegyezik csak az öntettben volt más:egy pohár tejföl pici tejjel felhigítva egy mokkás kanál cukor és vanilia cukor izlés szerint,pirosra pirítva isteni finom!Bár nálunk is a palacsinta minden formája jöhet!!

    VálaszTörlés
  10. Én is megsütöttem, ma ebédre, babgulyás mellé, kíváncsian várom a véleményeket, szerintem isteni lett, mondjuk én rum aromában áztattam a mazsolát, és 450 g túróval, és persze a többi hozzávalókat is növeltem!!! Köszönöm, hogy rátaláltam erre a receptre!!! :)
















    VálaszTörlés
  11. Már másodszor készítem el, remélem sikere lesz,de most dupla adagot. Mamától tanulva nálunk a túróspalacsinta mindíg így készült, annyi különbséggel, hogy párnaszerűen hajtogattuk és a tetejét csak tejföllel locsoltuk meg.

    VálaszTörlés
  12. Nagyon finom, bár nekem a töltelék 8 palacsintába befért, biztos jól megtömtem :) Mondjuk a fiúknál még mindig a nutellás a nyerő, de engem meggyőzött!

    Zsuzska

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban