Madárfészek

Omlós tészta, roppanós habcsók, meggylekvár és csokoládé... igaz, jól hangzik? Hát még mennyire finom!! A férjemnek nagy kedvence lett, nem győzte enni egyiket a másik után. :) Valóban nagyon finom, mutatós kis sütemény - az édes roppanós habcsókot olyan jól kiegészíti a darabos, savanyú meggylekvár. Tegyétek próbára - a vendégek és a család rajongani fognak érte! :)






Hozzávalók:
kb. 40 darabhoz
35 dkg finomliszt
15 dkg zsír
5 dkg porcukor
2 tojássárgája
fél csomag sütőpor (6 g)
1 citrom reszelt héja (bio)
1 csomag vaníliás cukor
2-3 evőkanál tejföl

A habhoz:
4 tojásfehérje
30 dkg porcukor

+ meggylekvár (vagy hasonló savanyú lekvár)
5 dkg étcsokoládé + 1 evőkanál olaj


A süteményes könyvem megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:



Elkészítés:
  1. A lisztet összekeverjük a sütőporral, vaníliás cukorral és a porcukorral, elmorzsoljuk benne a zsírt, majd hozzáadjuk a tojást, citromhéjat, végül annyi tejfölt adunk hozzá, hogy egy könnyen kezelhető, jól nyújtható tésztát kapjunk. Jól összegyúrjuk, majd enyhén lisztezett felületen 5 mm vastagra kinyújtjuk és kb. 5-6 cm átmérőjű köröket szaggatunk belőle, melyeket sütőpapíros tepsire sorakoztatunk.
  2. A tojásfehérjéket jó kemény habbá verjük, majd apránként hozzáadjuk a porcukrot, közben fél-fél percig verjük a kézi mixerrel vagy robotgéppel. (Ne adjuk hozzá egyszerre a porcukrot, csak apránként, így a végén szép fényes, szinte vágható habot kapunk.)
  3. A habot csillagcsöves habzsákba töltjük és köröket nyomunk a tésztakorongokra (egy tésztakorongra két kört nyomunk egymásra, hogy szép magas legyen). Előmelegített 170 fokos sütőben alsó-felső sütésen (vagy hagyományos sütőben) kb. 14-15 percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet. De maradjon fehér a hab! Amikor enyhén kezd barnulni és keménynek érezzük, akkor már jó, vegyük ki a sütőből!)
  4. Minden habcsók közepére kanalazzunk ízlés szerint meggylekvárt. Majd gőz felett olvasszuk meg a csokoládét, keverjük simára az olajjal, töltsük egy zacskóba, melynek végére picike lyukat vágunk és csorgassuk a sütemény tetejére a csokoládét.





          
Jó étvágyat! 
 Csábító házi sütemények 5. 

Megjegyzések

  1. Életem eddigi egyetlen habcsókos próbálkozása csúfos kudarcba fulladt néhány évvel ezelőtt, úgyhogy csak csendben csodálom ezt a sütit, és azt mondogatom magamban, amit a többi posztodnál is szoktam, hogy "milyen ügyes vagy, Gabicsek"! :)) Puszik, B.csek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy B.csek. :) De most újra próbálkozhatsz a receptem szerint... Ha mindent úgy csinálsz, ahogy írtam, egész biztos, hogy sikerülni fog.
      Puszillak én is "öreg barátnőm" :)))

      Törlés
  2. Finom, nem nehéz megcsinálni, bátran vállalhatják kezdők is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Örülök, hogy ízlik Fruzsina és köszönöm, hogy írtál.

      Törlés
    2. Sziastok hogy csináltátok nem lett kemény a hab pedig mindent ugy csináltam ahogy le van irva :(

      Törlés
    3. Ha pontosan a leírtak szerint készíted a habot, akkor sikerülnie kell!

      Törlés
  3. Kedves Gabriella! hogyan tároljam és mennyi ideig áll el? karácsonyra szeretném megsütni 1-2 héttel karácsony elött megsüthetem ? előre is köszönöm a válaszodat . :)

    VálaszTörlés
  4. Tavaly próbálkoztam először a recepteddel, de nem sikerült a tojáshab om. Elfolyt. Mérges és szomorú voltam, amiért ilyen béna vagyok. Idén újra elővettem a receptet és megfogadtam, hogy türelmes leszek, rendesen felverem a habot... és sikerült! �� Egész szépek lettek. Igaz, hogy kevesebb cukrot tettem a habhoz 10 dkg-val, de szerintem nem baj, ha nem olyan édes. Még nem kóstoltam meg, de hamarosan.... Köszönöm Gabicsek! ��

    VálaszTörlés
  5. Kedves Gabriella! Most találtam rá erre a receptre, szuper jó és mutatós süti. Egyszerű volt elkészíteni is. Talán a tiédnél kicsit jobban szétterūlt az enyém, de ez legyen a legnagyobb baj! Kellemes időtöltést a konyhában is, és Boldog Karácsonyt kívánok!

    VálaszTörlés
  6. Ez egy fantasztikusan finom suti. Kedves notarsaim vigyazat, mert nem lehet abbahagyni az eveset.

    VálaszTörlés
  7. Na ezt kipróbálom, biztos finom lehet!
    Nosztalgiával emlékszem vissza a régi meggylekváromra. Volt egy korán érő meggyfánk, sajnos kipusztult. Nem tudom, milyen fajta lehetett, puha volt a húsa, ezért befőttnek nem is volt jó a gyümölcse, de rendkívül finom volt a belőle készült meggydzsem.
    Valószínűleg ribizlilekvárral fogom elkészíteni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban