Villámgyors vajas-tejfölös pogácsa - kelesztés nélkül

Annyira örülök, hogy kipróbáltam ezt a pogácsát! Valóban gyorsan, egyszerűen elkészül (kb. 1 óra alatt) és csoda finom - kívül ropogós, belül nagyon jó puha. ...és másnapra sem szárad ki! Már most látom, hogy ez a recept is nagyon közkedvelt lesz itt az oldalamon. 😊 Számomra kedvenc lett, gyakran fogom sütögetni, ha sós nassolni valóra vágyunk. 


 


Hozzávalók:
38 darabhoz
50 dkg átszitált finomliszt
20 dkg puha vaj
4 dkg friss élesztő
fél dl langyos tej
1 kávéskanál kristálycukor
1 kis pohár tejföl (140 g)
2 tojássárgája
5 dkg reszelt trappista sajt
1 csapott evőkanál só

+ a tetejére 1 tojássárgája 
egy kis marék mag vegyesen (len-, napraforgó, szezámmag)
5 dkg reszelt trappista sajt


M E G J E L E N T  A  MÁSODIK SÜTEMÉNYES KÖNYVEM!

Így most már két könyvem is megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:
Elkészítés:
  1. A langyos tejben elkeverjük a cukrot és felfuttatjuk benne az élesztőt. A lisztben elkeverjük a sót és a reszelt sajtot, elmorzsoljuk benne a vajat, hozzáadjuk a tojássárgákat, a felfuttatott élesztőt, végül a tejfölt. Összegyúrjuk a tésztát - pici liszt vagy tejföl hozzáadásával korrigálhatunk rajta, hogy egy könnyen gyúrható tésztát kapjunk.
  2. Enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk kb. másfél cm vastagra, majd egy 4-5 cm átmérőjű pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk. Sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk és meleg helyen hagyjuk 15-20 percig pihenni.
  3. Majd a tetejét lekenjük a tojássárgájával, megszórjuk némelyiknek a tetejét a magkeverékkel, némelyiket a reszelt sajttal. Előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben 15 perc alatt megsütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!)





Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Üdv . Azt szeretném kérdezni , hogy , ha szárazélesztőt használok , akkor abbol mennyit ?
    Köszönöm .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Porélesztőből 1 egész csomaggal kell beletenni, azaz 7 g-ot. De azzal készítve szerintem nem lesz villámgyors pogácsa, egész biztos, hogy keleszteni kell a tésztát kb. 1 óráig.

      Törlés
    2. Én ilyenkor a porélesztőt is elkeverem a langyos cukros tejben és felfuttattom, ebben az esetben ugynúgy "működik", mint a friss ékesztő, nem kell hosszabb ideig keleszteni.

      Törlés
  2. Üdvözletem, lehet olyan speciális lisztből is csinálni? A húgom liszt érzékeny, azért kérdezem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Attila!
      Nem tudok ebben tanácsot adni, nem készítettem még más liszttel...

      Törlés
  3. Most csináltam meg :) nagyon fincsi lett!köszi a receptet! szerintem többször fogom sütni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, örülök, hogy ízlik. :) Köszönöm, hogy megírtad.

      Törlés
  4. Szia Gabriella! Milyen vajat használsz hozzá? Guszta recept :)

    VálaszTörlés
  5. Megsütöttem, csak Ráma margarin volt itthon, de így is tökéletes lett. Imádom a receptjeidet, még egyik sem okozott csalódást!

    VálaszTörlés
  6. Helló! Porélesztővel csináltam, nem kelesztettem, és 6 cm átmérőjű pohárral szaggatam ki. Így is nagyon finom lett!

    VálaszTörlés
  7. Gabriella! Ez egy szuper recept.Luca napi pogácsának
    sütöttem meg vasárnap,a család nagy örömére!
    Köszönöm szépen! 🙂

    VálaszTörlés
  8. Megsütöttem a pogácsát, nagyon finom, puha, biztos, hogy rendszeresen fogom sütni. Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm receptet, nagyon finom lett. Mátyás Gabi.

    VálaszTörlés
  10. Egy fontos alkalomra kerestem egy tökéletes pogácsa receptet,erre esett a választásom,én kelesztettem a tésztát,isteni finom! Másnap is puha,sőt, még másnap mintha puhább lenne. Nem csalódtam! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban