Zserbópite

A zserbó a családom számára örök kedvenc, évente többször is elkészítem. Ez a pite pedig egy gyorsabb és egyszerűbb változat, mégis teljesen a zserbó ízvilágát nyújtja. Linzertészta, finom házi sárgabarack lekvár, dió és csokoládé. Olyan kis guszták ezek a csepp szeletkék és annyira finom, hogy az ember nem tud neki ellenállni. :)
Néhány hete készítettem - még Húsvétra - és majdnem megfeledkeztem arról, hogy közzé tegyem, pedig az ünnepek alatt több vendég is kérte a receptet és direkt készítettem  róla képet is. Épp ma figyelmeztetett rá az egyik barátnőm, hogy mikor akarom már kitenni a receptet. Látod, már hozom is Neked... és minden zserbórajongónak. :)






Hozzávalók a tésztához:
20x30 cm-es tepsihez
20 dkg finomliszt
7 dkg porcukor
10 dkg vaj
3-4 evőkanál víz

A töltelékhez:
kb. 15 dkg darált dió
6 dkg kristálycukor
3 tojás
20 dkg házi sárgabarack lekvár vagy sütés álló lekvár
5 dkg reszelt étcsokoládé

A tetejére:
10 dkg étcsokoládé
1-2 evőkanál olaj


A pöttyös kézműves kerámiák megtalálhatók a webáruházban az alábbi linken:




Elkészítés:
1. Összekeverjük a lisztet a porcukorral, elmorzsoljuk benne a vajat, majd annyi vizet adunk hozzá, hogy jól össze tudjuk gyúrni a tésztát. Enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk tepsi nagyságúra és kivajazott/lisztezett vagy sütőpapírral kibélelt tepsibe helyezzük. Villával itt-ott megszurkáljuk a tetejét és előmelegített 180 fokos sütőben alsó-felső sütési programon (vagy hagyományos sütőben) kb. 12 percig elősütjük. 
2. Ezalatt elkészítjük a tölteléket: a tojásokat összekeverjük a cukorral (nem kell habosra, csak jól összekeverni egy villával), majd hozzáadjuk a darált diót is. 
3. A sütőből kivett tésztát megkenjük a lekvárral, ráterítjük a diós krémet, végül egyenletesen rászórjuk az 5 dkg reszelt csokoládét is. Majd 170 fokos légkeveréses sütőben további 20 percig sütjük. (Természetesen hagyományos sütőben is lehet sütni 180 fokon.)
4. Ha teljesen kihűlt a sütemény, gőz felett megolvasztjuk a csokoládét, simára keverjük az olajjal és rásimítjuk a sütemény tetejére. 
5. Amikor megdermedt a csokoládé, forró vízbe mártjuk a kést, megtöröljük és felszeleteljük a süteményt 2 cm x 6 cm-es pici szeletekre.

Tipp: Aznap is fogyasztható nyugodtan, de szerintem érdemes eltenni belőle néhány darabot egy dobozkába, mert másnap és harmadnap fogyasztva még finomabb!






Jó  étvágyat!
Vidék íze, 2015. július

Megjegyzések

  1. Nem ismertem ezt a változatot, de meggyőztél - megint. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ebben a gasztro magazinban láttam még tavaly és most Húsvétra elkészítettem, mert úgy alakult, hogy nagyon kevés időm volt a sütögetésre. Próbáltam 2-3 olyan sütit készíteni, ami gyorsan elkészül, hiszen hogy nézne az ki, hogy egy gasztrobloggernél nincs egy darab házi sütemény sem a húsvéti ünnepek alatt...? :)

      Törlés
  2. Nem kell bele sütőpór sem és tojás sem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Eszter!
      Nem kell a tésztájába sem tojás, sem sütőpor...

      Törlés
  3. Nagyon finom lett, sajnos nem volt elég barack lekváros úgyhogy eper lekvárral csináltam, de igyis nagyon finom lett! Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen Bianka, örülök, hogy máris kipróbáltad és ízlik - köszönöm, hogy megírtad. :) Egyébként az eperlekvár is tökéletes.

      Törlés
  4. Elkészítettem a hétvégén, és nagyon gyors, finom süti. Biztos megsütöm máskor is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Bartush!
      Örülök, hogy elkészítetted és ízlik. :) Köszönöm, hogy írtál.
      További kellemes nézelődést kívánok Neked a blogon és jó sütögetést!
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
  5. Nem vagyok egy nagy zserbó rajongó, de valamiért megfogott ez a recept! Már jó ideje pakolgattam ide-oda; de végre eljutottam oda, hogy ki is próbáljam!
    Őszintén mondom, hogy nagyon ízlett! Abszolút pozitív csalódás volt számomra. Na persze nem azért ,mert nem bízok a receptjeidben; hanem mert eddig ez az ízvilág annyira nem volt a kedvencem! Azonban ezt most, nagyon bejött!
    Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyerekkoromban én sem szerettem a zserbót, most viszont már óriási rajongója vagyok! Szeretek minden zserbós finomságot, emiatt próbáltam ki ezt a pitét is, mert tényleg teljesen a zserbó ízvilágát adja, csak sokkal egyszerűbb és gyorsabb.
      Örömmel olvastam, hogy kipróbáltad/elkészítetted és ennyire ízlett is. :)
      Szívesen a receptet - én pedig köszönöm, hogy megírtad.

      Törlés
  6. Kedves Gabriella!
    Érdeklődnék, hogy probléma-e ha nem kemény hanem ,,normál" lekvár állagú baracklekvárt használok? Ekkor esetleg kevesebb vizet tegyek a tésztába? Előre köszönöm a válaszodat!
    Üdvözlettel: Zsuzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsi!
      Egy év elteltével jövök a válasszal, de másnak talán még hasznára lesz. :) Elnézést.
      A tésztához mindenképp annyi víz kell, hogy jó állagú legyen, lehessen nyújtani.
      A normál állagú baracklekvár talán megfelelő, hiszen összefogja a tojás és a dió.

      Törlés
  7. Nagyon finom,de nem tudom mièrt ,nagyon lapos lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlik.
      Ez valójában nem egy magas sütemény, inkább lapos egy kicsit, hiszen pite jellegű és a piték általában lapos sütemények.

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban